Semasa

[VIDEO] ‘Jangan Bukak Tingkap’ – Wanita Ini Dedah Detik Diselamatkan Abdul Bari

Semalam viral video 4 lelaki yang sedang memancing menyelamatkan lima sekeluarga hampir lem@s di Pulau Warisan, Kuala Terengganu. Hal ini menyebabkan kesemua pemancing terbabit bertindak terjun ke dalam sungai untuk beri bantuan tetapi salah seorang daripadanya yang bernama Abdul Bari tidak timbul. Pada pagi tadi m@yatnya telah ditemui oleh pasukan penyelamat dan orang awam. Jen@zah arw@h akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Merbau.

BACA : [VIDEO] 2 Hari Tak Timbul, Akhirnya M4yat Abdul Bari Ditemui Orang

Ekoran daripada kejadian tersebut, wanita yang memandu kenderaan pacuan 4 roda tersebut telah berjumpa dengan ibu kepada Abdul Bari untuk menceritakan detik dia sekeluarga diselamatkan oleh arw@h dan meminta maaf.

“Dia beri kami nyawa baharu”

Menurut Nurdiana, selepas Abdul Bari menyelamatkan dia bersama anak dan ibu tirinya, arw@h ada bertanyakan tentang berapa ramai lagi m@ngsa yang masih tinggal sebelum dia bertindak terjun semula ke sungai.

“Arw@h seolah-olah mahu juga menyelamatkan kami sekeluarga walaupun dia kelihatan sangat letih tanpa memikirkan dirinya. Arw@h beri kami nyawa yang baharu. Saya memang perasan yang arwah merupakan orang pertama turun selamatkan kami sejurus kejadian itu berlaku”

“Saya minta maaf..”

Namun, ibu kepada arw@h mengatakan bahawa dia tidak marah terhadap keluarga Nurdiana kerana telah menganggap kejadian yang berlaku sudah menjadi ketentuan Ilahi.

“Mak cik tidak marah. Semua itu sudah ketentuan Ilahi dan mak cik sudah reda dengan pemergian arw@h dengan cara seperti itu..”

Rata-rata netizen yang mengikuti kisah arw@h sejak 2 hari lepas turut terkesan dengan pemergiannya dan mendoakannya agar ditempatkan dalam kalangan orang yang s0leh serta para syuhada.

Innalillahwainnalillahirojiun..percaturan Allah

Apa yg berlaku adalah ketentuan-Nya..banyak iktibar & pengajaran

Arw@h syahid akan ditempatkan bersama para syuhada di sisi Allah

Semoga Allah ditempatkan bersama orang yang s0leh & para syuhada

Video Nurdiana bertemu dengan ibu Abdul Bari Asyraf

Sumber : Harian Metro

like
love
haha
wow
1
sad
angry

- Kerja Kosong | Latihan Industri | Praktikal. Klik untuk Info lanjut.

Tunggu sekejap yer..

0