Hiburan Santai

[VIDEO] Bela 30 Ekor Ikan Arapaima Di Kolam Terbuka, Dato’ Aliff Undang Padah?

Bagi yang mengikuti perkembangan jutawan kosmetik terkenal, Dato’ Aliff Syukri di media sosial sudah pasti mengetahui bahawa beliau gemar menghias laman rumah agamnya menjadi sangat indah, tak ubah seperti suasana di taman rekreasi yang sebenar. Ada saja yang ingin dilakukan oleh beliau setiap kali turun padang untuk melihat sekitar halaman rumahnya termasuklah kolam ikan kesayangannya itu.

BACA : “Syukri Banyak Dosa Dengan Abah” – Masuk ICU, Abah Dato’ Aliff Dijemput Ilahi

Bercucuk tanam bersama anak perempuannya

View this post on Instagram

maafkan abah ya cess @qadejah abah nak ces jadi wanita sempurna …abah harap sebab nak anak2 abah membesar mcm anak orang lain…x nak khayal dgn kesenangan yg abah beri…apa yg abah lalui dulu abah praktikkan bila besar boleh buat mcm2 benda sblum abah sampai ketahap ni.. . . . Sebenarnya saya x nak anak saya terlalu selesa hidup bergantung dgn maid semua senang bangun pagi siap sedia…saya ajar mereka berkebun,buat kerja mcm2 sebagai asas hidup…benda2 mcm ni x boleh dapat dari buku dan tgk tv…ni asas hidup…sementara ada rezeki saya senang mereka tumpang senang,esok2 Allah uji dgn dugaan kewanhan sekurannya mereka tahu buat benda lain utk meneruskan kelangsungan hidup….. . . kalau nak nak tengok sambungan kehidupan sy #ohabangkosmetik boleh subscribe youtube saya tvterlajaklaris disana saya posting smua mengenai anak2 saya,masakan,motivasi kehidupan dan bisnes kejayaa sy

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Terbaru, Dato’ Aliff telah memuat naik satu video di Instagram yang memaparkan dia membeli 30 ekor ikan baru sebagai tambahan di kolam ikan tersebut sambil dibantu oleh beberapa orang lain.

Lagi sebulan ikan saya akan besar 2X ganda..30 ekor ikan Arapaima

Bagi yang tidak tahu, Arapaima merupakan sejenis ikan gergasi air tawar dari Sungai Amazon namun kini telah dipelihara di Malaysia. Ikan ini boleh membesar dengan panjang 2 hingga 25 meter dan berat boleh mencecah 100kg seekor.

Gambar Sekadar Hiasan

Walaupun Arapaima tersebut telah ditempatkan dalam kolam ikan itu dengan selamat tetapi jelas sekali mendatang rasa kurang senang ramai apabila rata-rata netizen berasa risau akan keselamatannya.

Tak seram ke bela ikan ni? Silap2 nanti ikan tu telan Dato’

Dato’ kena tutup kolam tu sebab Arapaima boleh lompat keluar

Kenapa sebelum nak bela tak kaji? Anak kecik2 lagi, buatnya dia ngap

Ikan spesis ni ceder4kan orang tau. Jangan hulur tangan

Ikan ni bah4ya..hati2..lebih baik bina kolam bertutup

Hal ini turut menarik perhatian Dato’ Aliff apabila beliau menjawab segala teguran para netizen.

Saya tau la korang pun nak sebenarnya ikan saya tu

Sumber : IG aliffsyukriterlajaklaris Anim Agro Technology

1
like
love
haha
wow
sad
angry

Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.