Hiburan

“Tak Harap Vokal Macam DS Siti Nurhaliza” – As’ad Motawh Diperlekeh Netizen

2 bulan lalu, nama penyanyi As’ad Motawh hangat diperkatakan apabila dia didakap seorang peminat wanita ketika sedang membuat persembahan. Disebabkan hal ini pelbagai tohmahan yang dilemparkan terhadapnya. Baru-baru ini namanya kembali panas setelah turut dikritik hebat oleh netizen gara-gara nyanyian yang dikatakan sumbang semasa membuat persembahan di pentas Konsert Minggu Ini terbitan TV2.

BACA : [VIDEO] Pentas Terganggu, Asad Motawh Didakap Peminat Fanatik Ketika Menyanyi

Meskipun terdapat segeIintir masyarakat yang memandang rendah dengan kebolehannya, namun pelantun lagu Senyum ini tetap berdiri teguh dengan pendiriannya. Dia juga tidak akan mudah patah semangat tetapi akan terus bangkit untuk menetapkan visi dan misi untuk kelangsungan kariernya.

Masa saya mula-mula melangkah dalam bidang ini pun, ramai yang mempertikaikan kemahuan saya untuk menjadi seorang penyanyi. Tapi saya percaya dengan kemampuan diri sendiri dan yakin boleh pergi jauh.

Tambah As’ad lagi, masyarakat tidak boleh berharap kualiti vokalnya setaraf dengan penyanyi kesayangan ramai iaitu Dato’ Sri Siti Nurhaliza dalam tempoh yang singkat kerana sudah pasti perlu bertahun-tahun pengalaman.

Ini adalah jalan hidup yang saya pilih dan tidak ada kata-kata yang boleh menghalang cita-cita saya. Kalau diacukan pist0I dan disuruh untuk berhenti menyanyi sekalipun, saya takkan melakukannya.

Kenyataan yang diulas oleh As’ad seolah-olah ingin menyamakan suaranya dengan penyanyi Nombor 1 negara itu telah mendatangkan rasa kurang senang ramai apabila rata-rata netizen memperlekehkannya menerusi ruangan komen di Facebook.

Jauh beza kualiti suara kau dengan TokTi..kau nyanyi live pun hancur

Menyanyi miming..record penuh auto tune, ada hati mention nama TokTi

Jauh level kau dengan TokTi, As’ad oi..sedar diri tu sikit

Sumber : Portal Astro Gempak

Nak lagi cerita-cerita viral?

Install Kisah Dunia
×