Semasa Viral

Staf Cemas Jumpa Bayi Sendirian Dalam Bilik Hotel, Rupanya Ibu Sibuk Main Game

Mendengar teriakan daripada bayi merupakan satu perkara yang agak kurang menyenangkan. Mana tidaknya, anak kecil ini tidak mampu bercakap dan hanya tangisan sahaja boleh menceritakan perasaan mereka. Dalam hal ini, ibu merupakan satu-satunya individu yang boleh menghilangkan segala keresahan bayi tersebut. Namun berbeza pula dengan kisah yang dikongsikan oleh seorang pengendali akaun Twitter bernama Syiera Raof ini.

BACA: [VIDEO] Budak Sekolah Syok Konvo Motor, Rupanya Ada Yang Follow Di Belakang

Seorang tetamu ni pernah call.. Dia terdengar bayi menangis

Menurut wanita tersebut, kisahnya bermula apabila seorang klien hotel di tempatnya bekerja menghubungi pihak pengurusan gara-gara terdengar suara tangisan bayi dari bilik sebelah. Bimbang sesuatu yang buruk mungkin terjadi, pihak hotel lantas mengambil tindakan susulan untuk memeriksa bilik tersebut.

Gambar sekadar hiasan

Tak ada orang buka. Bayi sendirian atas katil

Paling mengejutkan, bayi tersebut rupa-rupanya ditinggal sendirian dalam bilik itu tanpa pengawasan sesiapa. Menurut Syiera, pihak pengurusan hotel telah membawa anak kecil itu turun ke lobi untuk tujuan keselamatan. Namun lebih kurang 30 minit selepas itu, seorang wanita ini telah datang membuat aduan di kaunter mengenai kehilangan anaknya. Selepas disiasat, ternyata bayi yang menangis itu merupakan anaknya.

Gambar sekadar hiasan

Dia tidur, jadi saya keluar kejap main casino

Prihatin dengan isu berkenaan, pihak pengurusan hotel telah mendapatkan keterangan lanjut daripada ibu tersebut. Tanpa diduga, si ibu menjawab dia sengaja membiarkan bayi itu yang sedang tidur di dalam bilik bersendirian semata-mata untuk pergi berhibur. Perkara itu sememangnya menimbulkan kerisauan apalagi bayi itu baru berusia dalam lingkungan 3 hingga 4 bulan.

Gambar sekadar hiasan

Sumber: Twitter Schasyieraa

Jawatan kosong di Kisah Dunia. Maklumat lanjut klik DI SINI

Youtube

Facebook

Telegram