Inspirasi Santai

“Sia-sia Umrah!”- Kerana Aktif Di IG Instafamous Difitnah Umrah Tak Berkat

Semua umat Is1am semestinya mengimpikan untuk menjejakkan kaki ke Tanah Suci sama ada untuk menunaikan ibadat umrah mahupun haji. Maklumlah, bukan semua orang dianugerahkan rezeki untuk menjadi tetamu Allah. Ada yang kaya, tetapi tidak diberikan kesihatan. Ada yang sihat, tetapi tidak diberi kemampuan dari segi kewangan. Semestinya, bagi mereka yang sudah diberi peluang, berasa teruja dan mahu melakukannya lagi sekali.

BACA: “Tak Habis Lagi?” -Throwback Benda Sama, Instafamous Buat Netizen Menyampah!

Keterujaan untuk pertama kali dijemput menjadi tetamu Allah itu turut dirasai oleh pas4ngan instafamous yang dikenali sebagai Jofliam dan Cik Epal. Baru-baru ini, pas4ngan tersebut bersama anak mereka, Han telah berangkat ke tanah suci untuk menunaikan umrah.

Melalui media sosial Instagram miliknya dan isterinya, mereka ada berkongsi video dan gamabr-gamabr sepanjang keberadaan mereka disana. Walau bagaimanpun, perkongsian pas4ngan ini dikritik oleh sesetengah pihak yang mengatakan segala ibadah mereka sia-sia kerana terlalu menunjuk dan aktif di media sosial.

Bila saya update pasal keseronokan disini, jangan lah marah

View this post on Instagram

Sama tak pose anak beranak?😂 . Tak terasa nak ke Umrah langsung sebelum ni.Mungkin terasa jauh dan belum ditakdirkan menjadi tetamu. . Mungkin faktor besar,saya rasa takda keseronokan.Bila datang ke sini,kena fokus ibadah saja 100%. . Tapi bila saya sendiri yang dijemput.MasyaAllah.Keseronokan yang tak boleh di sebut dengan kata kata. . Jadi bila saya update pasal keseronokan dekat sini,jangan lah marah.Kata kena fokus ibadah.Disebabkan golongan macam ni la yang membuatkan ramai yang menjadikan Makkah Madinah sebagai lokasi terakhir sebelum berjaya ke London. . Saya bukti golongan yg menunda.Takdir Allah,saya dijemput juga. . Nabi pernah berpesan,kalau nak bermusafir atau melancong,dahulukan Mekah dan Madinah. . Jadi bila orang update keseronokan di Mekah dan Madinah,jangan terasa hati.Makmurkan keseronokan supaya Mekah dan Madinah menjadi kegilaan dan keseronokan untuk setiap pemuda untuk hadir❤️ . @cikepal06 @oh_myhan

A post shared by Han,kim salam kat mama! (@jofliam) on

Orang fitnah umrah tak berkat…sia2 pahala umrah terlalu update di sosial media

Dia meluahkan rasa kecewanya apabila ada segelintir pihak memfitnah ibadatnya di sana tidak berkat kerana terlalu menunjuk di media sosial. Dia turut mendedahkan bahawa tiada siapa yang mengetahui kesak1tan dan cabaran yang terpaksa diharungi semasa disana.

Entri tersebut mendapat perhatian netizen dan ratanya turut kecewa dengan sesetengah mereka yang sering iri hati dan berburuk sangka dengan orang lain. Mereka juga turut memberi semangat kepada Jofliam sekeluarga agar tidak mempedulikan komen negatif dan berharap mereka akan terus berkongsi perjalanan disana untuk dijadikan inspirasi.

Biarlah apa orang kata…perkongsian tu buat kami terasa seperti disana

Update tu pun memang bagi semangat kat kami yang belum ada rezeki ni

Jangan risau okay, Allah tahu niat awak

Saya yang non mus1im ni suka tengok update tuan…rasa tertarik dengan Kota Suci

Dengan setiap update awak buat saya sayu, rasa nak kesana

Sumber: IG jofliam

like
love
haha
wow
sad
angry