Semasa Viral

“Shame On You”- Gadis Sound Rita Dah Jumpa Kucing, Kini Terima Kecaman Ramai

Terdahulu, Rita Rudaini ada mengkhabarkan di Instagramnya bahawa kucing belaannya, Pekan telah hilang ketika dipinjam oleh kenalannya yang tinggal di Bandar Baru Semenyih. Ekoran musykil dengan cara kehilangan Pekan yang dikatakan melarikan diri dengan mengopek sangkar besi tersebut, Rita Rudaini akhirnya membuat laporan p0lis untuk mendapatkan keadilan buat Pekan jika kucingnya itu hilang atas sebab sindiket haram.

BACA: Hilang Kucing Sampai Lapor Ke P0lis, Hanya Pencinta Haiwan Je Yang Faham!

Terkini, Rita telah mengkhabarkan satu berita gembira pada pengikutnya di IG. Pekan telah ditemui!

Pekan dalam keadaan letih, murung dan kurus 

View this post on Instagram

ALLAHUAKBAR…ALHAMDULILLAH..2.50pagi..sy baru pulang dr balai polis semenyih..tkasih yg xterhingga pd Sarjan Rahmat dan smua polis di balai polis semenyih krn menyelamatkan PEKAN….sy rasa sgt hepi bila di hubungi dan di beritahu berita gembira ni….Pekan dlm keadaan yg letih dan murung dan kurus…sy jugak nak ucapkan byk2 tkasih pd seorg hamba ALLAH ni….ALLAH telah hantar kn dia pd saat sy bersedih n memerlukan pertolongan…byk info mengenai PEKAN yg dia bongkarkan…mulia sgguh hati dia…sejuk perut ibu dia dpt anak berhati mulia….setiap mlm sy menunggu info dr dia dgn sabar..tkasih 😭 moga ALLAH sj yg membalas jasa adik n family…mulai mlm ni,sy telah menganggap dia spt family sy sendiri..ada hikmah bila sy post di IG smlm utk viral kan pula gambar peminjam…tiba2 PEKAN muncul….misteri..suratan atau kebetulan….kes ini akan sy bwk ke peringkat seterusnya….walaupon tlah djumpai,tp byk keraguan yg sy masih blum puas hati kerana cara Pekan hilang dan cara di jumpai semula sgt meragukan…sy mahu pihak polis teruskan menyiasat kes tersebut dan ambik tindakan sewajarnya…siasat sampai ke lubang cacing…sampai terungkai segala kebenaran…..krn byk info 'benar sebenarnya' yg sy dah pegang dr hamba ALLAH yg berhati mulia ini… Tkasih pencinta kucing yg xhenti2 berdoa utk PEKAN dan xhenti DM sy..tkasih kwn2 rapat yg bersama2 dgn sy dlm misi Pekan … Dan tkasih pd media yg menyiarkan kisah Pekan ..😌 ALHAMDULILLAH #justiceforPEKAN #justiceforcats #pencintakucing

A post shared by Rita Rudaini (@ritrud727) on

Menurut Rita, ada seorang individu ini telah membantunya membongkar segala rahsia dan maklumat yang terjadi kepada Pekan sepanjang dia sedang bersedih atas kehilangan itu. Menganggap pertolongan daripada individu tersebut sebagai sesuatu yang mulia dan Rita sangat berterima kasih, dia sudah menganggap individu itu seperti keluarganya sendiri.

Walaupun Pekan sudah berjaya ditemukan, namun Rita menyifatkan penemuan itu sebagai sesuatu yang misteri atau kebetulan. Ini kerana terlalu banyak keraguan yang masih belum dipastikan jawapannya termasuklah cara Pekan yang tiba-tiba hilang dan kini ditemui semula. Oleh itu, dia mahu pihak p0lis meneruskan siasat hal ini dan mengambil tindakan sewajarnya.

Namun, ada seorang individu yang mendakwa dirinya mengetahui kisah sebenar sepenuhnya telah menyelar Rita Rudaini di ruangan komen dengan menyatakan aktres itu telah mengambil kucing milik orang lain untuk dijadikan sebagai ‘tebusan’.

Kucing you hilang patut doa.. bukan pi rembat pulak kucing orang

Komen dari individu ini telah mengundang kemarahan ramai yang jelas sekali menyebelahi Rita Rudaini.

Sebelum jadi fitnah, fikir masak2 sebelum jadi tular 

Ko borak apa…hahaha b*doh

Dengar cerita dari kawan taman? Ke kau yg rembat si Pekan? 

Tak tau cerita acah2 buat tahu. Tak pasal2 kene bambu 

Sumber: IG ritrud727

1
like
2
love
7
haha
3
wow
1
sad
1
angry

- Kerja Kosong | Latihan Industri | Praktikal. Klik untuk Info lanjut.

Kisah Dunia

Tunggu sekejap yer..

0