Cinta & Perhubungan

Hilang Kucing Sampai Lapor Ke P0lis, Hanya Pencinta Haiwan Je Yang Faham!

Sejak beberapa hari lalu, laman Instagram milik Rita Rudaini kecoh dengan isu kehilangan kucing peliharaanya yang diberi nama ‘Pekan’. Difahamkan, Pekan hilang ketika berada di bawah jagaan salah seorang kenalan Rita Rudaini di Bandar Baru Semenyih yang dipinjamkan untuk sesi mengawan dengan kucing di rumah tersebut. Malangnya baru sehari dipinjamkan, Pekan dikhabarkan hilang dengan cara mengopek sangkarnya dan melarikan diri.

BACA: Rita Rudaini Dah Dapat Tiket Tapi Tidak Bawa Rayyan & Arjuna Ke Stadium?

Malam pertama di rumah mertua.. Mommy dah rindu 

Mommy dpt berita, Pekan hilang 2 Jan

View this post on Instagram

Hati hancur..sedih yg amat sgt..dr smlm nangis,mkn pon tak…kucing mcm anak sendiri….mommy dpt berita,pekan hilang 2hb jan di kawasan bandar sunway semenyih …ALLAH je yg tau hati mommy hancur,kecewa,sedih,lembik….tiada yg bole ganti Pekan…benda bernyawa…bukan mcm hilang pencil bole ganti…setiap pg dah xde dgr ketukan pintu dr pekan..dah xde nk tggu mommy dpn pintu…pekan adalah yg paling manja..mommy yg sambut dia lahir…tah apalah nasib dia skrg,mkn ke,minum ke..pekan xpernah kluar rumah,xpernah jejak tanah..mommy tatang mcm minyak yg penuh…syg mcm ank sendiri..dukung mcm ank…luluh hati allahuakbar..mlm td mommy xle tido pikir pekan..selamatkan dia YA ALLAH..sape terjumpa tolong pulangkn😔

A post shared by Rita Rudaini (@ritrud727) on

Pekan telah disambut oleh Rita Rudaini sendiri ketika dilahirkan malah dia jugalah yang menjaga dan menyayangi anak kucing itu sedari kecil, mana mungkin tak sayang seperti anak sendiri?

Baru 1 hari dipinjam.. Pekan hilang.. sampai 3 pagi kami cari 

View this post on Instagram

Mintak tolong sgt penduduk bandar baru semenyih..Pekan baru 1hari di pinjam utk matting di rumah bandar baru semenyih..dan sy di beri tahu pekan hilang..mintak jasa baik sesiapa yg ternampak,terambil,pulangkan balik pd sy..DM sy…hanya yg btul2 syg n pecinta kucing je tau perasaan sy..kucing spt anak n family sendiri…klau anda hilang anak,org nak ganti dgn ank lain,adakah ia logik or sama mcm ank kita sendiri? Hanya yg syg kucing je tau…DM sy….Benda ni amat sensitif pd sy dan anak2…..sy sgt kecewa dan teramat sedih…dah 2 mlm sy dan sahabat sy dtg jauh ke semenyih utk cari pekan…mlm td sampai pukul 3pg kami mencari..xkira penat..sy demam pon gagah mencari anak sy yg di katakan hilang…pd kwn2 sy yg ikut sy dah 2 mlm,tkasih yg xterhingga😔 …sy akan trus lg mencari Pekan 😔 solat hajat,doa merayau kawasan umah org smpi 3-4pg sy buat..segala tips sy ikut…

A post shared by Rita Rudaini (@ritrud727) on

Kehilangan Pekan telah memberi satu tamparan besar pada Rita Rudaini dan anak-anak serta menyifatkan kehilangan itu sebagai tak masuk akal. Bagaimana seekor kucing mempunyai kudrat yang kuat untuk mengopek sangkar besi sehingga tercabut? Bila ditanya kepada kenalannya itu, jawapan dan bukti video yang diberikan mereka seperti sangat mencurigakan!

Isterinya hantar video kedua.. besi patah satu tu dah jadi dua.. wayang apakah? 

Menganggap kehilangan Pekan seperti satu kejadian yang disengajakan atau mungkin sahaja melibatkan sindiket haiwan, Rita Rudaini telah mengambil keputusan tegas dengan membawa perkara itu ke pihak p0lis. Dia akan melakukan apa sahaja demi satu keadilan bagi kehilangan Pekan dan juga kucing-kucing lain jika benar ia adalah satu sindiket golongan yang tidak bertanggungjawab.

Mungkin lepas ni saya akan viralkan pula orang yg meminjam Pekan?

View this post on Instagram

Step by step sy akan buat…kes dah jd kes polis…xjujur,x amanah…sy akan buat apa saja…mungkin bole bantu masalah org lain jugak yg ada masalah mcm sy…sy akan heret org tu klau di dapati bersalah..sy akan cari keadilan utk kucing2 lain klau btul ada sindiket…sy bole terima klau org brckp jujur n mohon maaf…tp sy xle terima pembohongan…wayang….bg sy satu je penipuan,dah bunuh smua kebaikan…org yg menipu sekali adakah dia bole di percayai lg seterusnya? Pd yg dah terambil,sila pulangkn..sy cuma akn ambik tidakkan pd yg memberinya sahaja…tp klau bersubahat bersama2,sy janji akan heret sekali…..mungkin lps ni sy akan viral kn pula org yg meminjam Pekan? Doa kn sy masih 'memberi ruang n peluang' lg….. #justiceforPEKAN #justiceforCats

A post shared by Rita Rudaini (@ritrud727) on

Antara posting yang dibuat Rita sepanjang dilanda sedih dengan kehilangan kucingnya itu.

Sayang and kasih pada kucing macam anak sendiri 

Rasa luluh, hancur, marah semua ada 

Netizen menyokong kuat keputusan Rita yang membawa hal itu ke pihak p0lis. Bagi mereka, alasan kehilangan Pekan adalah sesuatu yang tidak logik. Mana mungkin seekor kucing kuat untuk mematahkan besi tersebut, tambahan pula gambar sangkar yang telah patah itu menunjukkan seperti dipotong oleh manusia menggunakan alat tertentu.

Kucing macam ni manalah agresif 

Besi sangkar tu nampak macam dipotong dgn cutter 

Nampak sangat buat cerita Pekan patahkan besi tu 

Pencinta kucing je faham perasaan u sis

Sumber: IG ritrud727

1
like
love
haha
wow
1
sad
angry

- Kerja Kosong | Latihan Industri | Praktikal. Klik untuk Info lanjut.

Kisah Dunia

Tunggu sekejap yer..

0