Inspirasi Semasa

Rela Bayarkan Juadah Berbuka, Gadis Ini Dedah Kebaikan Pemandu Grab Bangsa Cina

Berbilang bangsa di Malaysia ini bukanlah penghalang untuk hormat-menghorm4ti antara satu sama lain. Perbezaan itulah sebenarnya yang menyatukan kita semua walaupun berlainan bangsa dan agama. Itulah yang dapat digambarkan dengan perkongsian gadis bernama Nur Aqilah Syazwina atau lebih mesra disapa Wina di Twitter mengenai sikap prihatin seorang pemandu Grab berbangsa Cina kerana melayannya sebelum masuk waktu berbuka puasa.

BACA : Dah Terlanggar Kereta Langsung Tak Marah, Toleransi Uncle Cina Ini Dipuji Ramai

Jadi, semalam saya ambil Grab dari stesen bas untuk pulang ke rumah saya sekitar jam 6 petang. Pemandu dan saya berbual di dalam kereta apabila saya ternampak bazar di sepanjang jalan.

Menerusi temu bual bersama portal hiburan, gadis berusia 23 tahun itu terpaksa menempah perkhidmatan Grab kerana ibu bapanya tidak dapat datang untuk mengambilnya di stesen tersebut.

Tak pernah pergi bazar, sanggup belikan juada berbuka puasa

Dia bayar semua makanan yang saya beli

Pada mulanya saya nak beli Ayam Percik dan kuih-muih dengan menggunakan duit sendiri tapi dia tanpa teragak-agak terus hulurkan duit bayarkan makanan saya.

Meskipun mereka tidak pernah saling mengenali, namun tidak timbul rasa curiga terhadap pemandu Grab iaitu Wong Zhen Wei yang difahamkan sudah berkahwin memandangkan dia sangat menghorm4tinya dan juga tahu menjaga batas pergaulan.

Kongsi cerita tentang makanan kegemaran masing-masing

Tambah Wina lagi, pemandu Ah Wei telah membelanjakan wang sebanyak RM22 untuk juadah berbuka manakala dia pula membayar tambang RM24.

Sanggup bawakkan kesemua bungkusan plastik makanan

Tolak pelawaan berbuka sama

Sumber : Twitter aqlhsyzwna mStar

like
love
haha
wow
sad
1
angry