Cinta & Perhubungan Hiburan

Panas Hati Tengok Cik B Dimewahkan Di Sekolah, DS Vida Ditegur Netizen?

Ramai sedia maklum akan kemewahan hidup yang dimiliki jutawan kosmetik ini sehingga mampu menghadiahkan anak perempuan sulungnya yang mesra disapa Cik B itu dengan sebuah kereta mewah berharga hampir RM200 ribu sempena ulang tahun kelahirannya yang ke-13 tahun lalu. Jadi apalah sangat jika hendak dibandingkan dengan barangan keperluan sekolah Cik B yang berharga ribuan ringgit?

BACA: Hadiah Bermakna Dari Dato Seri Vida, Nora Tujukan Pahala Umrah Buat Arwah Suami

Pada tahun ini, Cik B telah memasuki usia 14 tahun dan masih didaftarkan di sekolah swasta yang sama seperti sebelumnya.

Melalui Instagram Dato’ Seri Vida baru-baru ini, beliau ada berkongsi gambar dan video tentang beberapa barang berjenama mewah sebagai keperluan persekolahan Cik B. Malah, buku notanya sahaja sudah menjangkau sehingga RM3000!

Memang susah nak cari kasut untuk Cik B

Cover book & buku nota untuk Cik B

Saya buat surprise untuk Cik B

Perkara ini ternyata mendatangkan rasa kurang senang pada kebanyakkan netizen. Seorang individu telah menegur cara beliau yang terlalu memanjakan anaknya itu dengan cara hidup bermewah.

Ajarlah anak Dato’ untuk hidup bersederhana 

Cik B baru umur 13.. carilah pattern yang sesuai 

Tidak cukup dengan itu, ramai juga yang menghentamnya di ruangan komen kerana dianggap sebagai riak dan menunjuk-nunjuk dengan kemewahan yang ada.

Buanglah sifat riak tu.. kesian dekat org yg tak mampu 

Menunjuk tak abis2. Riak sampai tahap macam ni sekali 

Lebih teruk lagi apabila ada individu tidak berhati perut apabila menyentuh isu anak beliau yang sudah tiada gara-gara terk0rban dalam nahas kebakaran rumah suatu ketika dahulu.

Dulu dah 2 diambil Allah.. undang perompak penyamun di luar sana 

Ada juga yang menganggap tindakan beliau yang membuat kejutan pada Cik B di kawasan sekolah itu sebagai suatu yang menunjuk-nunjuk kepada pelajar lain, namun komen tersebut telah dibidas oleh seorang individu ini.

Nak berlagak menunjuk kat anak orang lain 

Sekolah swasta.. anak orang kaya, tak amik port sangat 

Walau bagaimanapun, ada juga yang menyebelahi cara Dato’ Vida dalam memanjakan anaknya seperti itu. Pada mereka, seorang ibu akan melakukan apa sahaja untuk membahagiakan anak mereka.

Suka tengpok cara Dato’ raikan anak dia. Ikut kemampuan masing2 

Ibu yg sangat baik 

Sumber: IG datoserivida

[instagram-feed]