Cinta & Perhubungan Hiburan Inspirasi

‘Nak Bercinta Tu Mudah, Tapi Nak Pertahankan Perkahwinan Tu Paling Susah’

Walaupun terkenal dengan sikap kepoh dan ‘gila-gila’, siapa sangka Dato’ Aliff Syukri juga sebenarnya seorang yang sangat romantik terhadap isterinya. Jika lelaki lain sudah memasang niat ingin ‘menambah cawangan’ apabila merasakan diri sudah berkemampuan, namun tidak bagi jutawan kosmetik ini. Aliff Syukri lebih memilih untuk melaburkan segala kemewahannya buat keluarga demi kebahagiaan mereka malah begitu setia dengan isteri yang satu.

BACA: Misi Tercapai, Dato’ Aliff Syukri Serah Bantuan Pada Keluarga Daif Viral!

Alhamdulillah dah 12 tahun perkahwinan abang

Walaupun sering dilanda kontroversi kerana gemar memuat naik perkara-perkara yang mengundang kecaman netizen, namun baru-baru ini posting yang dikongsikan Aliff Syukri di Instagramnya telah menjadi perhatian netizen. Dalam posting itu, dia telah meluahkan rasa cinta dan penghargaannya buat Datin Shahida dalam bentuk sebuah video dan juga kapsyen yang panjang.

View this post on Instagram

ini lah….Cinta sejati abg… nak bercinta itu mudah dan dugaan lain, nak tunag pun lain dugaan ya.. dan abg percaya untuk berkahwin adalah satu benda yang bukan sesukar mana … sbb benda yang paling sukar adalah mempertahankan kahwinan.. . . Alhamdulillah sudah 12 tahun perkahwinan abang bersama dengan wife abg @shahidadherbs yg dahulu x romentik,pendiam, x suka masak, x suka bergaya…. yang abang anggap kami pasanggan yg "tak serasi atau pasangan kontra" sukar abang nak faham dia dan dia nak faham abang.. . . Cuba korang bayangkan.. dahulu hampir hari2 kami bergaduh dan lari rumah.. sbb terlalu stress…sebab kami tak faham apa itu ertinya "perkahwinan" . . sebenarya perkahwinan itu bukan.. acara perkahwinan yg gah dan perkataa "I love you you love me" tapi sebenarnya cinta itu besar definisinya .. memahami bertolak ansur, kebebasan, menghargai kepercayaan, menghormati, mungkin senang untuk ditulis dan di ungkapi..tetapi bukan senang untuk kita lakukan dgn pasangan kita "masing ada ego" Abang mungkin tidak terkecuali sama juga mcm lelaki lain ada ego..nasihat abg..kita sebagai kaum suami kadang kala kena mengalah juga dan turunkan ego sikit untuk memberi penghargaan dan ruang kepada isteri barulah rasa lebih nikmat dalam alam perkahwinan..abg juga sama mcm korang.. ada masalah yg sama dan ego dan bergaduh.. cuma kat laman sosial ni abg selalu ..bajet2 happy je memanjang..padahal allah je tau..hanya org dah kawin je tau..setuju tak?? cer komen d bawah klau setuju👇🏻👇🏻. . lagu ini abang dedikasikan kepada isteri abg @shahidadherbs (kalau abg buat lagi mcm ni ada org nak dengar tak😬) ..terima kasih wahai isteriku yg hebat dan sentiasa bersama abg ketika abg susah dan senang…isteriku yg banyak berkorban demi anak dan suami.. abang doakan dlm solat abg.. semoga awak adalah wanita terakhir yg bersama dgn abg sampai mati.. abang sayang awak sampai syurga… tiada wanita lain yang sesempurna awak I love you syg sampi jannah.. maafkan abg kalau selma ini byk buat salah kat syg.. abg akan cuba jadi suami terbaik utk family kita❤️❤️❤️ . . . siapa yang baca caption abg yg panjang lebar ni? sampai habis cuba komen sikit.. editing vedio @tjdntrmn tudung @cloverush

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Walaupun kehidupan mereka kini dilihat bahagia dan stabil, Aliff Syukri tidak menafikan bahawa mereka juga pernah mengalami tempoh-tempoh sukar semasa di awal perkahwinan. Kapsyen panjang yang ditulis Aliff Syukri telah membuka mata ramai netizen tentang hakikat sebenar sebuah perkahwinan. Baginya, hubungan percintaan itu adalah lebih mudah berbanding hendak menjaga keutuhan sesebuah perkahwinan kerana perkahwinan bukan sekadar perkongsian rasa cinta sebaliknya memerIukan lebih daripada sekadar itu.

Aliff Syukri juga ada menitipkan nasihat buat golongan suami di luar sana untuk menurunkan sedikit ego dan belajar mengalah dengan isteri sebagai tanda penghargaan kepada mereka. Dengan itu, nikmat perkahwinan akan lebih dirasai.

Semoga sayanglah wanita terakhir abang

Dalam pada itu, Aliff Syukri juga telah berkongsi potongan gambar perbualan romantik dia dan isterinya di WhatsApp. Walaupun secara luarannya dia dilihat sebagai seorang lelaki yang ‘lembut’, namun ternyata dia juga rupanya seorang suami yang romantik apabila berbicara dengan isteri.

Sumber: IG aliffsyukriterlajaklaris