Inspirasi Semasa Viral

‘Jam 3.30 Pagi Dapat Panggilan Dari HospitaI, Anak Kecil OKU Yang Nazak Tu..’

Bergelar seorang pemandu van jenaz4h, pastilah lelaki bernama Yunizam ini telah berhadapan dengan pelbagai situasi sedih melibatkan waris keluarga si m4ti. Seperti yang diceritakannya baru-baru ini, seorang bapa kepada anak kecil OKU ini tidak mempunyai banyak wang untuk membayar perkhidmatan van jenaz4hnya kecuali hanya RM5. Walaupun sedar ia tidak cukup, namun bapa ini tetap berusaha mahu membayarnya.

BACA: Tak Sedap Hati Lepas 4 Hari Berpisah, Bapa Angkat Nekad Ambil Balik Anak Bila..

Jam 3.30 pagi terima panggilan

Berita pemergian kanak-kanak OKU itu hanya diketahuinya ketika jam 3.30 pagi. Namun sebelum itu lagi, Yunizam sudah dimaklumkan terlebih awal tentang kanak-kanak itu yang akan ‘pergi’ pada bila-bila masa kerana sudah nazak.

Aku menolak dan menangis

Tersentuh melihat kesungguhan bapa ini walaupun tidak berduit, Yunizam akhirnya menolak untuk menerimanya. Sebaliknya, dia menghulurkan bapa itu seberapa banyak wang yang ada padanya ketika itu bagi meringankan beban si bapa untuk menguruskan hal pengebumian anaknya.

Masa dalam van, ayahnya nampak tak tenang

Sebelum itu, air muka tidak senang bapa itu sudah mula diperhatikan Yunizam dari dalam van lagi. Jika waris keluarga lain biasanya kelihatan sugul kerana bersedih, namun bapa ini pula bukan sahaja nampak sedih tetapi juga dilihat seperti tidak tenang. Rupanya dia sedang risau memikirkan kos bayaran sewa van tersebut. Disebabkan hal seperti inilah, Yunizam tidak mengambil walau sesen pun wang daripada waris keluarga arw4h. Sebaliknya dia membuat perkhidmatan itu sebagai satu ibadah di dunia ini.

Sumber: FB Yunizam Yusop