Cinta & Perhubungan Semasa Viral

Tak Sedap Hati Lepas 4 Hari Berpisah, Bapa Angkat Nekad Ambil Balik Anak Bila..

Beberapa hari lalu, media sosial didedahkan dengan kisah menyayat hati empat beranak ini apabila anak angkat mereka yang berusia 7 tahun telah diambil semula oleh ibu kandungnya. Meskipun hanya bergelar ibu bapa angkat, namun kasih sayang mereka pada anak yang bernama Amanda itu sangat ikhlas memandangkan sudah dijaga sejak dia berusia dua bulan lagi.

BACA: “Anak Angkat Pun Anak”– Misha Omar Bosan Jawab Pertanyaan Netizen

Cari maklumat tempat tinggal ibu kandung

Siapa sangka selepas empat hari berpisah dengan anak itu, suami isteri ini iaitu Sazlizam dan Faridah bagai merasakan naluri yang tidak sedap lalu tergerak hati untuk mencari tempat tinggal Amanda bersama ibu kandungnya. Malah selama empat hari itu jugalah Sazlizam dan isterinya menanggung rindu terhadap anak itu.

Sebaik melihat saya, Amanda berlari dan memeIuk saya

Dipaksa masuk gerej4, makan daging khinzir

Dibesarkan selama tujuh tahun dalam keluarga IsIam, pastilah anak kecil ini berdepan kekeliruan keagamaan dan budaya apabila diambil semula ibu kandungnya yang merupakan orang Indonesia dan juga penganut agama Kristian. Amanda mengadu kepadanya bahawa dia dipaksa untuk berdoa di gerej4.

Sazlizam faham akan perbezaan agama antara mereka namun itu bukan satu tiket untuk wanita itu memaksa anaknya melakukan perkara yang dia tidak pernah lakukan.

Isteri menangis rindukan Amanda

Terdahulu, Sazlizam dan Faridah membuat keputusan untuk mengambil anak angkat selepas empat tahun berkahwin. Rezeki mereka untuk memiliki zuriat sendiri tiba selepas lima tahun menjaga Amanda. Hubungan mereka sangat rapat sehingga perpisahan selama empat hari ini begitu memberi tamparan hebat kepada kedua-duanya.

Terkini melalui posting di Facebook Sazlizam, dia telah mengumumkan bahawa Amanda kini sudah berada bersamanya semula. Dia juga tidak menceritakan kejadian penuh apa yang sebenarnya berlaku pada anak itu sepanjang bersama ibu kandungnya tapi apa yang pasti, perkara itulah yang membuatkan dia tekad untuk terus berusaha supaya hak penjagaan menjadi milik dia dan isteri.

Sumber: mStar Online, FB Prince Shaz Ariffin