Realiti Hidup Semasa

“Ingat Siapa Jaga Awak Dulu” – Alif Syukri Dedah Sikap Buruk Siku Ibu Qayyum

Sesungguhnya setiap anak itu merupakan anugerah dan rezeki yang teragung daripada tuhan. Bukan semua orang mendapat kelebihan untuk menjaga amanah yang tiada nilainya ini. Ada yang diamanahkan dengan ramai cahaya mata, ada yang hanya seorang, ada yang dikurniakan amanah anak tiri, malah ada juga yang berupa anak angkat. Namun begitu, gelaran bagi setiap ‘anak’ itu bukanlah alasan untuk ibu bapa membezakan kasih sayangnya. Itulah yang dilakukan oleh usahawan terkenal, Dato’ Aliff Syukri.

BACA: “Anak Angkat Pun Anak”– Misha Omar Bosan Jawab Pertanyaan Netizen

Seperti yang diketahui ramai, sebelum kehadiran anaknya yang keempat, Yusoff Al-Qardawi pada tahun lepas, Dato’ Aliff Syukri ada mengambil dua orang anak angkat yang bernama Amena dan Qayyum.

Terbaru, Dato’ Aliff Syukri ada memuat naik video melalui akaun Instagramnya berkenaan status penjagaan Qayyum yang pernah hangat sebelum ini. Beliau meluahkan rasa kesalnya terhadap ibu kandung Qayyum yang berniat untuk mengambil semula Qayyum dari jagaan Dato’ Aliff Syukri. Walaupun semua pembiayaan rawatan Qayyum dan ibunya dibiayai oleh Dato’ Aliff Syukri, beliau terkilan kerana masih dihina dan dikutuk oleh ibu kandung Qayyum.

Ingat sikit siapa jaga awak dulu…Bukan tak tau dia ada anak lain & semua kasi kat orang

View this post on Instagram

adakah patut saya buat..dan apakah nasib budak tak berdosa ni?? . . Dekat dunia ni byk org suka menipu.. Nasihat saya kepada mereka yg ambik anak angkat lebih baik putuskan sahaja hubungan dgn mak kandung sbb selagi mereka ada hubungan dgn kita kita akan tambah pening walaupun terasa berdosa sbb sy dah alami dok baik2 berwussp kasi pic anak setiap bulan dan kasi mereka jumpa lps tu kutuk kita belakang..memang kita dah ada surat peguam bagai tpi sbb terlalu memerhati anak dia ni kita rimas ..nasib baik minah tu mak ayah dia org luar kalau tak jadi benda yg sama…lain kali dah tahu diri tu sempurna jgn diberi anak kat org lain…jaga jee dr lahir.. yg sy ni baik sgt mereka nak jumpa saya kasi sbb KESIANNN LPS TU KITA DIHINA DAN DIKUTUK.. . . ingat sikit siapa jaga awak dulu?? waktu awak beranak dan jaga awak siapa bayar??.. bila dah comel sehat lain pulak jadinyaaa… lain kali mintak time anak sakit masa separuh buta keluar air mata darah..cost rawat je rm6k… kita ni jaga kucing dari kecik pun kita syg..apakah lagi manusia yg dijaga dari dalam perut …sesuaka hati jeee kasi dan ambil kalau tau mcm ni jangan wussp saya nak kasi anak tuu… mereka ingat kita ni hotel tempat jaga anak mereka? Kita habis duit bukan skit …aiyoo .. nak mengutuk tuu lain kali berpada2 kita jaga anak awak ni sehat walawiat.. utk makluman smua kebajikan masyarakat siap lawat 2kali anak2 awak ni…cek smua okey atau tak ada masalah sehat jeee.. susu nen tau bukan cap ayam yom minum, sakit hospital swasta.. maid khas jaga anak awak.. awak sesuaka hati komplain..bukan kita tak tau dia tu ada anak lain dan smua anak dia kasi kat org..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Para netizen turut bersimpati dengan nasib Qayyum dan menasihati Dato’ Aliff Syukri agar terus mempertahankan hak jagaan Qayyum.

Lain kali nak ambik anak angkat buat perjanjian hitam putih Dato’

Bertabahlah dato’, jangan lepaskan Yom

Kesian Yom…ibarat barang je..bila taknak bagi, nak ambik balik

Kesian dato’ dah habis beribu untuk Yom pastu mak dia nak balik

Jangan bagi balik kat mak dia…kesian Yum

Dato’ tolong pertahankan Yom…kesian dia, dia tak tau pape

Sumber: IG aliffsyukriterlajaklaris

1
like
1
love
1
haha
wow
1
sad
1
angry