Semasa Viral

Gadis Dikecam Perlekeh Motor ‘Drive Thru’ Tampil Jelas Niat Sebenar, Rupanya..

Satu gambar yang dikongsikan seorang pengguna Twitter bernama Farah baru-baru ini telah mengundang kecaman ramai netizen. Ini kerana mereka menganggap dia seperti menghina dan memperlekeh penunggang motorsikal yang membuat pesanan makanan di sebuah kedai makanan segera menggunakan lorong drive thru yang dikhaskan untuk kereta. Kebetulan pula, motor itu sedang beratur di hadapannya dan gadis ini terus mengambil gambar lalu dikongsikan ke Twitter.

BACA: Gadis Demand Hantaran RM15,000 Luah Kesal Netizen Turut Kecam Ayah Sekali!

Sedih giIa hidup kau 

Kapsyen yang ditulis gadis itu lebih mengundang kecaman ramai apabila dia meletakkan emoji ‘tepuk dahi’ seolah-olah ditujukan pada penunggang motorsikal tersebut.

Baru keluar gua ke

Gambar sekadar hiasan

Saya langsung tak ada niat nak hina

Sedar dirinya menjadi bahan kecaman, gadis ini telah tampil menjelaskan hal sebenar. Dia menegaskan bahawa dia tiada niat untuk menghina penunggang motorsikal tersebut sebaliknya dia hanya berkongsi perkara itu kerana berasa teruja pertama kali melihat situasi sebegitu.

Emoji tu untuk diri saya sendiri

Dia juga menyifatkan kecaman itu timbul apabila dia menggunakan emoji tepuk dahi. Sebenarnya emoji itu telah ditujukan pada dirinya sendiri, bukannya penunggang motorsikal tersebut seperti yang disangkakan ramai. Susulan itu, gadis berusia 22 tahun dan berasal dari Sabah ini menyatakan akan lebih berhati-hati menggunakan media sosiaI selepas ini.

Sumber: Twitter Farah, mStar Online

[instagram-feed]