Cinta & Perhubungan Inspirasi

“Dulu Dapat Dekan, Dia Orang First Aku Call” – Gadis Sebak Rai Konvo Tanpa Ayah

Aktiviti bergambar sewaktu hari graduasi pastinya menjadi acara yang wajib bagi setiap graduan. Mana tidaknya, pada waktu inilah mereka ingin mengabadikan setiap moment terindah bersama keluarga dan rakan-rakan. Pun begitu, baru-baru ini seorang pengguna Twitter yang menggunakan nama akaun @ZaihanaHassan telah berkongsi cerita sedih mengenangkan ketiadaan ayahnya pada hari penuh gemilang tersebut.

BACA: Raih Selempang Graduan Master Ini Buktikan Status Ibu Bukan Penghalang

Harap sangat ayah dapat tengok saya konvo, tapi..

Hana atau nama penuhnya Zaihana Binti Hassan merupakan graduan peringkat Sarjana Muda dalam bidang Kejuruteraan Awam dari Universiti Malaya. Menerusi perkongsiannya di laman Twitter, gadis itu meluahkan rasa sebak kerana tidak dapat bergambar dengan ayahnya yang telah kembali ke Rahmatullah sekitar dua tahun yang lalu.

Bawa gambar ayah bersama

Hati anak mana yang tidak sedih, apalagi kerana ayahnya jugalah orang yang menghantarnya masuk ke universiti satu ketika dahulu. Lebih menyentuh perasaan, dalam beberapa foto yang dikongsikan, gadis itu ternyata begitu merindui ayahnya sehingga sanggup membawa foto Allahyarham ketika sesi bergambar.

Ketika ditemu bual, Hana sempat lagi menyingkap beberapa kenangan manis bersama Allahyarham Hassan Bin Abdul Kadir. Katanya, lelaki itulah orang yang paling setia mendengar setiap cerita sedih mahupun gembira sewaktu zaman belajar dahulu.

Kalau masa study, nak dekat exam saya selalu minta doa daripada ayah. Ingat lagi, kalau paper tu susah atau senang, saya mesti akan mengadu pada dia. Samalah masa saya dapat dean’s list, ayahlah orang pertama yang saya telefon.

Ayah pergi sewaktu tahun ketiga pengajian. Lepas dia pergi, saya memang terasa sangat kehilangan. Pointer saya pun banyak kali turun.

Terkesan dengan pemergian ayahnya sewaktu tahun ketiga pengajian, dia mendedahkan perkara itu sedikit sebanyak mengganggu prestasinya dalam pelajaran. Bagaimanapun, dia bersyukur atas dorongan keluarga serta inspirasi daripada Allahyarham, dia kembali bangkit pada tahun terakhir.

Sumber: Twitter ZaihanaHassan

 

Jawatan kosong di Kisah Dunia. Maklumat lanjut klik DI SINI

Youtube

Facebook

Telegram