Inspirasi Santai

Raih Selempang ‘Pink’, Graduan Master Ini Buktikan Status Ibu Bukan Penghalang

Musim graduasi yang kini tiba lagi tentunya menjadi detik paling menggembirakan buat para graduan. Mana tidaknya, setiap jerih perih yang dilalui selama beberapa tahun di universiti masing-masing akhirnya telah membuahkan hasil. Realitinya, setiap pelajar perlu melakukan pengorbanan demi menempuh halangan yang terpaksa dilalui. Hal ini samalah seperti kisah seorang pengguna Twitter yang menggunakan nama akaun @nadianormahazan yang baru sahaja menamatkan pengajian Masters.

BACA: Stop Bandingkan Diri Raih Selempang Pink Gadis Kongsi Cerita Final Year

Alhamdulillah dapat habiskan master

Nadia atau nama penuhnya Nor Nadia Binti Normahazan merupakan graduan peringkat Sarjana dalam bidang perakaunan dari Universiti Teknologi Mara (UiTM). Menerusi perkongsiannya di laman Twitter, wanita itu nyata bukan calang-calang kerana dia juga merupakan antara penerima Anugerah Sarjana Cemerlang dari institusi terbabit.

Kongsi anugerah dengan suami & anak

Lebih membanggakan, graduan itu juga rupanya sudah mendirikan rumah tangga dan bergelar ibu kepada seorang cahaya mata. Ianya memang sesuatu yang amat mencabar terutamanya sewaktu zaman berpantang selepas melahirkan anaknya yang bernama Laura suatu ketika dahulu. Bagaimanapun, dia amat bersyukur kerana mendapat sokongan yang kuat daripada suami tercinta.

Status bukan penghalang

Sementara itu, Nadia memaklumkan bahawa perkongsian itu dilakukan untuk memberi kesedaran kepada orang ramai agar terus sematkan cita-cita dalam diri dan jangan pernah mengalah. Sesungguhnya, apa jua status yang disandang, itu bukanlah alasan untuk tidak mengecapi kejayaan.

Sumber: Twitter nadianormahazan

Jawatan kosong di Kisah Dunia. Maklumat lanjut klik DI SINI

Youtube

Facebook

Telegram