Cinta & Perhubungan Hiburan

‘Benar, Wanita Dalam Video Lagu Sumpah Itu Adalah Saya’ – Dayana

Desas-desus ramai netizen yang menyatakan gadis misteri dalam lagu Sumpah yang dimaksudkan Naim Daniel dalam satu video temubualnya bersama DJ Nazz adalah juara Idola Kecil, Dayana Amerda nampaknya adalah benar sama sekali! Kebenaran itu terungkai apabila gadis yang baru saja mendirikan rumahtangga pada bulan lepas itu membuat pengakuan tersebut menerusi laman Instagramnya baru-baru ini.

BACA: Kebenaran Sedih Sebalik Lagu Sumpah, Ramai Tak Tahu Naim Daniel Pernah…

Saya tak suka buat ni tapi keadaan memaksa

Netizen rancak berteka-teki

Menurut Dayana, keputusan untuk berterus-terang tentang perkara ini bersama peminat hadir selepas dia menunaikan solat Istikharah. Ia juga dilakukan bagi membersihkan namanya selepas kenyataan yang dibuat Naim Daniel dalam video temubual itu sehingga mendatangkan persoalan dan spekulasi ramai netizen.

Benar, wanita dalam video tu adalah saya

Hanya nak bagi kebenaran

Penjelasan ini dibuat Dayana selepas dia mendapati kebanyakkan kenyataan dikeluarkan dari mulut Naim Daniel dalam video itu adalah tidak benar. Ini termasuklah soalan dari DJ Nazz yang bertanyakan jika wanita misteri itu gembira dengan kejayaan lagu Sumpah, jawab Naim dia tidak tahu kerana sudah lama tidak berhubung dengan wanita berkenaan. Tegas Dayana, Naim tahu bahawa sebenarnya Dayana tidak gembira dengan pelancaran lagu ini.

Lagu tu ciptaan saya dan dia

Di hujung penjelasan Dayana, dia mempersoalkan kewajaran Naim Daniel melancarkan lagu tersebut jika benar dia menyatakan sudah menolak tepi semua perkara lama. Tambahnya lagi, sebagai seorang pemuzik, Naim seharusnya tahu bahawa dia tidak boleh mengeluarkan lagu yang ditulis bersama orang lain sesuka hati dan menyatakan lagu itu hasil ciptaannya sendiri.

Terdahulu dalam video temubual tersebut Naim menyatakan wanita misteri itu baru sahaja mendirikan rumahtangga dan dia tidak dapat hadir ke majlis perkahwinan itu kerana tidak menerima undangan. Naim juga memberithau hubungannya dan wanita itu terputus di penghujung tahun 2017 kerana tiada sokongan keluarga terhadap perhubungan mereka.

Sumber: IG dayanaamerda, Youtube Gegar