Cinta & Perhubungan Hiburan

Kebenaran Sedih Sebalik Lagu Sumpah, Ramai Tak Tahu Naim Daniel Pernah…

Baru-baru ini, Naim Daniel telah ditemubual oleh DJ Nazz dalam segmen ‘Begitu Begini’ untuk bercerita lebih lanjut tentang pembikinan lagu bagi single ketiganya, ‘Sumpah’. Dalam setiap penghasilan karya seni terutamanya lagu, pastilah mempunyai kisah di sebaliknya yang hanya diketahui oleh penciptanya. Difahamkan, lirik lagu ini mula ditulis Naim Daniel ketika dia di tingkatan empat lagi.

BACA: [VIDEO] “Hebat!” – Netizen Puji Bakat Naim Daniel Bawa Watak OKU

Apabila ditanya siapakah wanita yang terdapat di sebalik ‘Sumpah’, jelas Naim lagu itu menceritakan tentang kisah percintaannya yang pernah berakhir dan wanita itu juga kini sudah bergelar isteri orang. Bercerita tentang detik perkenalan mereka, Naim menjelaskan bahawa dia dan wanita itu telah rapat sejak 2013 dan ketika itu masing-masing masih kecil dan poIos lagi. Naim turut menyifatkan wanita itu sebagai seorang yang sangat baik.

Kebenaran sedih sebalik lagu ‘Sumpah’

Keluarga tak sokong

Namun mereka berpisah di penghujung tahun 2017 atas faktor tidak mendapat sokongan daripada keluarga masing-masing. Kegagalan percintaannya dengan wanita itu begitu memberi kesan mendalam pada diri Naim memandangkan itulah kali pertama mereka mempunyai perasaan terhadap satu sama lain. Malah ketika bercerita tentang hal itu kepada DJ Nazz, penyanyi ini kelihatan seperti menahan sebak dan matanya berkaca.

Tak diundang ke majlis kahwin

Lebih mengejutkan, wanita itu baru sahaja melangsungkan perkahwinannya tiga hari sebelum temubual dia bersama DJ Nazz itu dirakam. Akan tetapi, Naim tidak dapat hadir ke majlis tersebut kerana tidak mendapat undangan.

Redha dengan perpisahan itu

Meskipun begitu Naim Daniel percaya bahawa setiap orang berhak untuk bahagia, termasuklah wanita itu. Dia sudah lama redha dengan perkara itu serta mendoakan wanita itu bahagia dengan pilihan hatinya. Bila ditanya adakah wanita itu gembira atas kejayaan lagu ‘Sumpah’ yang dicipta Naim, Naim membalas dengan tenang bahawa dia tidak tahu kerana mereka sudah lama tidak berhubung sejak berpisah.

Sumber: Youtube Gegar, Twitter suffiyahrosli