Hiburan Santai

[VIDEO]“Macam Cuci Sayur”-Gelagat Kucing Ini Dimandikan Curi Perhatian Netizen

Kucing merupakan antara haiwan yang sangat manja dan suka dibelai. Namun segalanya bertukar apabila tiba masa untuk memandikan mereka. Mereka yang mempunyai kucing sebagai haiwan peliharaan pasti bersetuju bahawa memandikan kucing bukanlah suatu perkara yang mudah. Mana tidaknya, dengar sahaja bunyi air pasti kebanyakan kucing sudah meronta-ronta untuk melepaskan diri. Tetapi, lain pula yang ditunjukkan oleh seekor kucing dari China ini.

BACA: “Pandai Betul Kucing Tu”-Kucing Jadi Hantaran, Ramai Terinspirasi

Dikongsikan oleh wanita yang bernama Liao di laman sosial Facebook, video kucingnya yang kelihatan sungguh tenang ketika dimandikan telah mencuri perhatian warga netizen. Selalunya, pemilik kucing memerluk4n ruang yang luas untuk memandikan kucing mereka kerana dikhuatiri kucing tersebut akan meronta dan bertindak agresif. Namun, kucing yang dinamakan ‘Cute Mimi’ ini hanya memerluk4n ruangan sinki untuk dimandikan.

Video yang berdurasi 4.49 minit itu memperlihat Mimi yang begitu tenang dimandikan di dalam sebuah periuk besi di sinki. Bukan sahaja tidak meronta, Mimi malah kelihatan menikmati waktu mandinya itu.

Selain mandi, Liao turut menyatakan bahawa proses memotong kuku Mimi juga tidak memerluk4n tenaga yang banyak. Walaupun ada sedikit meronta, tetapi Mimi kembali tenang setelah dipujuk.

Turut didedahkan oleh wanita itu, Mimi hanya berusia 3 bulan ketika dia memungut kucing itu dipasar. Dia bertindak membawa pulang Mimi kerana berasa kasihan melihat haiwan itu disepak oleh kanak-kanak nakal. Meskipun Liao mempunyai seekor anjing peliharaan pada ketika itu, namun dia berasa lega kerana anjing peliharaannya itu sangat menyukai Mimi dan kini mereka ibarat kawan baik.

Sejak video Mimi dimandikan viral di laman sosial, ramai warga netizen yang kagum dengan ketenangan dan kelakuan baik Mimi. Ratanya menyifatkan Liao sebagai beruntung kerana memiliki kucing yang tidak takut akan air. Tidak kurang juga mereka yang berkongsi pengalaman lucu ketika memandikan anak bulus mereka di ruangan komen.

Kucing aku, nampak je aku amik towel dah lari pecut 100km

Hehe selamba ehh tak panik plak

Kucing aku kena pepoh ramai2…kalau tak dia bertukar jadi musang ekor sembilan

Kalau anak kita boleh hancur bilik air hahaha

Untungnya duk diam je…kucing saya puas pegang, pintu pun kena kunci rapat

Sumber:EraBaruMY , facebook

like
1
love
haha
wow
sad
angry

Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.