Viral

[VIDEO] “Penatlah Papa”-Ayah Setting Suara Anak Dalam App Waze, Hasilnya Comel!

Aplikasi penunjuk arah popular, Waze pastinya sudah agak biasa dengan kita semua. Dalam sekelip mata, aplikasi ini mampu memudahkan perjalanan kita ke destinasi-destinasi tertentu. Namun mungkin ada juga yang tidak tahu bahawa aplikasi ini membolehkan kita menetapkan suara sendiri. Itulah yang dilakukan oleh seorang bapa dikenali sebagai Mohd Rifdi Rosli ini apabila dia menetapkan suara anak lelakinya. Perkara itu dikongsikan ke Twitternya dan sudah mendapat sekitar 30, 000 retweets!

Baca : Pernah Buang Cyst, Rupanya Ini Cabaran 4 Tahun Mawar Karim Demi Dapatkan Anak!

Walaupuan agak pelat, suara anak ini kedengaran sangat comel tatkala menyebut semua arahan dalam aplikasi Waze ini. Bukan itu sahaja, dia terus setia melayani keleteh ayahnya meskipun memang banyak ayat yang perlu disebutkannya.

Waze boleh record own voice…Aku record suara anak aku je la

Mika cakap “Papa dah la, penat…”

Melihatkan jumlah retweets yang sangat tinggi, pastinya netizen juga merasa ‘geram’ apabila mendengar suara comel anak kecil ini. Tidak ketinggalan, ada juga yang memuji intonasinya ketika menyebut ayat-ayat dalam Bahasa Inggeris ini. Menerusi pendedahan ini juga, mungkin netizen lain juga boleh mencubanya pada aplikasi Waze masing-masing. Sekali sekala dengar suara orang yang tersayang ketika memandu, memang sejuk hati, kan?

Kalau macam ni, memang sentiasa akan drive sambil ingat yang tersayang

Kalau macam ni, nak je ikut jalan jauh then buat-buat terlepas jalan

Fluentnya bahasa…Saya suka…Comelnya suara

Sumber : Twitter Rifdi Rosli