Hiburan Viral

[VIDEO] ‘Overdose’ Angkara Ikram, Hayat Suzie Dalam ‘Adellea Sofea’ Berakhir

Kehebatan drama bersiri ‘Adellea Sofea’ sememangnya tidak boleh disangkal lagi kerana ia saban hari dilihat semakin mendapat perhatian daripada penonton sehingga menjadi bualan di beberapa platform media sosial. Membawakan pelbagai konflik cinta dan keluarga, karya arahan Shahrulezad Mohamed ini turut membariskan ramai pelakon hebat tanah air seperti Mira Filzah, Ungku Ismail, Fizo Omar dan Jasmine Suraya.

BACA:Β [VIDEO] Baby Kita Nak Panggil Apa? Babak Sweet Fir-Sofea Buat Ramai Teruja

Suzie dah insaf dengan perbuatannya

Hari demi hari, semakin banyak pula adegan yang mendebarkan telah berlaku. Menyingkap kembali episod semalam, hubungan suami dan isteri itu nampaknya semakin baik apabila Suzie yang baru sahaja keguguran membongkarkan bahawa anak tersebut bukanlah zuriat kepada Fir. Menariknya, Suzie yang selama ini sering menimbulkan kemarahan penonton disebabkan oleh agenda untuk merosakkan rumah tangga Fir dan Sofea kelihatan seperti sudah menyesal dengan perbuatannya.

View this post on Instagram

Malam nie Suzie kesiannnn sangattt πŸ₯ΊπŸ₯ΊπŸ₯Ί #whenyourealisedallthesewhileyouwerewrong

A post shared by Jasmine Suraya (@jasmine_suraya) on

Ikram buat Suzie ‘overdose

Namun di saat Suzie mula sedar dengan perbuatannya dan cuba untuk berterus terang kepada Fir dan Sofea, muncul pula Ikram sebagai perosak kepada rancangan tersebut. Dalam satu babak ini, Ikram telah datang ke rumah Suzie dengan marah-marah sambil menabur bahan terlarang berkenaan ke atas meja. Bahkan, dia sempat mencengkam kepala Suzie dan memaksanya untuk menghabiskan serbuk putih yang telah ditaburkan. Ekoran kejadian itu, Suzie telah disahkan tidak bernyawa akibat pengambilan bahan itu secara berlebihan.

View this post on Instagram

#Episode25 – " Ikram stopped Ikram πŸ’ƒ I dah tak ambil dah semua ni 😫 " – Suzie 😭 . . Ya Allah Ikram !!!! Kenapa awak kejam sangat ni 🀬 Sanggup awak paksa Suzie tu ambil dadah secara berlebihan kan 😌😒 Awak ni memang selfish la Ikram 😠 Takut kantoi punya pasal sampai sanggup bunuh Suzie tu . . ADELLEA SOFEA MULAI 6 DISEMBER 2019 SETIAP ISNIN-JUMAAT 7 MALAM HANYA DI @tv3malaysia . Terbitan : @radius.one Arahan : @budakijat Dibintangi oleh @mfmirafilzah @ungkuismailaziz @jasmine_suraya @fizoomar @belladally @josiahhogan @ucheefukada @imanzulkarnain91 @sharisaharis @little_imans @fazlinaahmaddaud @royazman30 #TetapSetiaWalauHatiTerluka #AdelleaSofea #AS #Akasia #tv3 #MiraFilzah #UngkuIsmailAziz #JasmineSuraya #FizoOmar #BellaDally #Sofea #Firdaus #Suzie #Ikram #drama2019 #dramasangat #blackpink #lisa #jennie #roses #jisoo #killthislove #roadtoepisode22 #TentangRahsia #dramasweetdreams #pujaanhatikanda #cindai #KampungPeople #lunaskinz . . OST ADELLEA SOFEA – πŸ”ΉTENTANG RAHSIA @jud1ka & @shahilaamzah πŸ”Ή SYARAT BAHAGIA @dindapermata174 πŸ”ΉBAGAI LAGU INDAH @adzrinamrddin πŸ”ΉSELALU DENGANMU @amyleaazizan x @mynameiskaer . . @dramasangat @tv3malaysia

A post shared by ❀️✨ π€πƒπ„π‹π‹π„π€Β π’πŽπ…π„π€ ✨❀️ (@adelleasofea._) on

Sumpah aku menangis tengok Suzie kali ini

Babak tersebut nyata dibanjiri dengan pelbagai reaksi oleh netizen. Tanpa disangka, rata-ratanya berasa simpati melihat pengakhiran hidup Suzie sambil memuji lakonan Jasmine Suraya yang dianggap begitu berkesan. Biarpun ia hanyalah sebuah lakonan semata-mata, namun sebahagian netizen sempat membandingkan babak itu dengan realiti kehidupan sebenar.

Sumber: IG Jasmine_Suraya & IG adelleasofea._

Jawatan Kosong Penulis di Kisah Dunia

Youtube

Facebook

Telegram

Kisah Dunia Telegram