Semasa

[VIDEO] Macam Mana Nak Tahu Dia Tu Jodoh Kita? Heliza Helmi Kongsi ‘Formula’!

Apabila berbicara hal berkisarkan jodoh, kita mungkin akan terfikirkan tentang kehidupan baru yang perlu dihadapi setelah mendirikan perkahwinan bersama. Ketika ini, kedua-dua pihak tidak kira lelaki atau perempuan perlu memikirkan sehabis baik tentang pilihan mereka sebelum membuat sebarang keputusan untuk hidup bersama. Kadangkala, ada yang keliru dan tidak tahu cara untuk mengenalpasti adakah benar seseorang yang kita cintai itu adalah jodoh kita.

Baca : Pernah Termasuk Dalam Foto Wedding Orang, Tak Sangka Jodoh Dengan Dulang Boy!

Gambar sekadar hiasan

Sebelum ini, mungkin ramai yang pernah dengar tentang solat istikharah yang boleh memberikan kita petunjuk termasuklah soal penentuan jodoh ini. Menerusi perkongsian Heliza Helmi, terdapat satu lagi perkara yang dinilai dalam mengenalpasti bahawa seseorang itu ditakdirkan buat kita. Kata Heliza lagi, dia juga pernah bertanyakan sendiri hal tersebut kepada ustaz bernama Salahuddin Harun.

Ketika ini, Ustaz Salahuddin sempat memberikan contoh mudah melalui amalan solat dhuha. Ramai yang membuat solat Dhuha dengan harapan rezeki mereka akan diperluaskan lagi. Padahal, solat sunat tersebut dilakukan sebagai jalan untuk mendekatkan diri dengan Allah Yang Maha Esa. Bahasa mudahnya, setiap perkara perlu dilakukan dengan niat yang betul. Perkara ini sama juga halnya dengan urusan jodoh.

Gambar sekadar hiasan

Pada minit 1:00 dalam video ini, Heliza berkata lagi jodoh seharusnya membuatkan kita semakin dekat dengan Allah apabila sudah berkahwin nanti. Itu adalah kayu ukur mudah untuk menjawab segala persoalan tentang perkara ini. Adakah makin dekat dengan Allah atau pun semakin jauh?

Bila kahwin, membuatkan kita lebih dekat dengan Allah

Sumber : Facebook The Rohani

[instagram-feed]