Inspirasi Viral

[VIDEO] “Kreatif & Lawak!”- Bercerita Spontan, Murid Ini Curi Tumpuan

Pertandingan bercerita sudah selari dengan pelajar sekolah. Untuk menyertai pertandingan ini, murid tersebut perlulah sentiasa bersedia dan kreatif dengan tugasan yang akan diberikan untuk mencuri hati juri yang mengadili. Itulah yang dilakukan oleh seorang murid di Sarawak ini sewaktu dia menyertai pertandingan bercerita sempena  Karnival Bahasa Melayu Sekolah Rendah Dan Menengah peringkat Negeri Sarawak Tahun 2019.

BACA : “Ulang Banyak Kali” – Heliza Helmi Spontan Bersin Dekat Mikrofon, Comel Habis!

Pertandingan Bercerita Bahasa Melayu Tahap 2 Sekolah Rendah itu telah diadakan pada 2 hingga 4 Mei 2019 sempena majlis penutupan karnival tersebut di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tinggi Sarikei.

Adik ni dapat soalan spontan

Murid bernama Dammien dari Sekolah Kebangsaan (SK) Sungai Setiam ini telah mendapat soalan spontan yang bertajuk ‘Sukan Tahunan’ tanpa sebarang teks dan cuma ada gambar rangsangan sebagai rujukan.

Murid yang menggelarkan dirinya sebagai ‘Didi’ dalam penceritaan secara spontan ini sekaligus menjadikannya menarik dan membuatkan para penonton dalam dewan tersebut tertawa kelucuan.

Perkara itu turut diakui oleh para netizen yang rata-rata mereka terhibur melihat gelagat Didi bercerita dan memujinya menerusi ruangan komen Facebook.

Menyentuh awan kau. Terbaiklah pelajar ni 

Kreatif, lawak! Susah nak jumpa bakat ni

Creative thinking..dengan mimik muka ayat spontan

MashaAllah..adik ni bijak, hebat dalam mengawal emosi

Disebabkan kekreatifannya itulah, Didi telah dinobatkan sebagai Johan bagi pertandingan ini. Hebat kan!

Sumber : FB Nadzirah Halid SK Sg Setiam