International Semasa

[VIDEO] “Kita Pulak Seriau” – Cara Doktor Ini Dukung Baby Buat Ramai Takut!

Untuk mendukung bayi yang baru lepas dilahirkan, seseorang perlulah melakukannya dengan baik dan berhati-hati. Hal ini kerana bayi mempunyai tulang yang amat lembut lebih-lebih lagi pada bahagian tengkuk dan kepalanya. Jika tersilap pegang, bayi tersebut boleh mengalami keceder4an yang serius. Namun, lain pula bagi cara doktor ini mendukung bayi yang buat ramai takut melihatnya!

BACA : 3 Hari Bawa Bayi Tak Bernyawa Dalam Perut Tanpa Sedar, Semuanya Angkara Doula!

D4syat betul doktor ni pegang baby

Doktor tersebut bernama Ali Sungkar dari Indonesia dan mempunyai 28 tahun pengalaman dalam bidang Obstetric1an/Gynec0logist (O&G) menunjukkan sebab dia berbuat sedemikian kerana merupakan fisiologi bayi dalam rahim.

Untuk dapat melakukan ini, anda harus memberi tumpuan kepada cengk4man selamat pada badan bayi, iaitu memegangnya ke kaki, dada dan belakang bayi. Itu adalah teknik mendukung bayi tanpa menangis.

Walau bagaimanapun, doktor ini menekankan cara pengendaliannya mesti dilakukan oleh orang yang cukup berpengalaman dan berpengetahuan. Jika tidak mempunyai pengalaman yang mencukupi, anda disarankan agar tidak melakukannya.

Saya cadangkan anda belajar terlebih dahulu, saya yakin, perlahan-lahan kemudian anda dapat merasakan bayi yang selamat dan selesa.

Walaupun begitu, cara doktor ini mendukung bayi berkenaan telah membuatkan rata-rata netizen berasa seriau dan meninggaIkan komen mereka menerusi ruangan entri tersebut.

Doktor tak doktor. MaIang tak berbau

Kita pulak seriau masa dia h4yun baby tu kat belakang

Ishhh..takut aku tengoknya pegang baby

Sumber : FB Denaihati Network OkezoneCom

like
love
haha
wow
sad
1
angry