Inspirasi

“Saya Impikan Syahid Setiap Misi..”- Hos Pun Meremang Dengar Pengalaman Heliza

‘Nyawa bagai di hujung tanduk’. Begitulah perasaan yang boleh digambarkan oleh penyanyi, Heliza Helmi dan ahli sukarelawan yang lain setiap kali mereka terlibat dalam pelbagai misi kemanusiaan di peringkat antarabangsa. Mendedahkan pengalamannya menyertai misi ke negara bergolak seperti Kemboja, Gaza, dan Syria, Heliza sentiasa mengingatkan dirinya bahawa terdapat kemungkinan yang dia tidak akan kembali semula ke tanah air.

BACA: [VIDEO] Heliza Helmi Dedah Detik Larikan Diri Dari Peluru Berpandu Di Palestin

Perkara itu dikongsikan oleh Heliza semasa diundang dalam satu sesi temubual di rancangan Malaysia Hari Ini (MHI) pada Selasa lalu.

Di samping menceritakan pengalamannya sepanjang melakukan kegiatan amal itu, dia turut berkongsi tentang sumbangan yang diraih untuk misi Syria pada musim sejuk yang baru selesai Januari lalu, iaitu sebanyak RM 1 juta dalam masa seminggu. Perkara itu dapat direalisasikan gara-gara gelombang viral ketika itu.

Yang paling touching adalah ada seorang budak kata “Kak, saya ada RM9 je ni. Saya bank in RM 9…” Budak sekolah pun tahu kegembiraan itu bukan tentang berapa banyak yang kita ada, tapi berapa banyak yang kita beri..

Apabila ditanyakan bila misi seterusnya yang dia bakal terlibat sama, Heliza berkata bahawa mereka akan ke lokasi bergolak yang sama pada awal April ini pula.

Video penuh MHI (26 Mac 2019)

Sumber: IG nurhelizahelmi & YouTube TV3MALAYSIA Official

like
love
haha
1
wow
sad
angry

Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.