Realiti Hidup Santai

Tiada Kereta Bukan Alasan, Bapa Nekad Hantar 3 Anak Ke Sekolah Dengan Basikal 

Tular beberapa foto di laman media sosial hari ini memaparkan peng0rbanan seorang bapa yang mengerah kudrat membonceng ketiga-tiga anaknya untuk dihantar ke sekolah. Berdasarkan  uniform sekolah yang dipakai, boleh dilihat ketiga-tiga anaknya sudah besar kerana bersekolah menengah dan rendah. Dua anak perempuannya berkongsi tempat duduk di bahagian belakang manakala anak lelaki duduk di bahagian pemegang basikal.

BACA: “Baby Nangis Pun Dia Senyum Je” – Kisah Bapa Mithali Ini Buat Ramai Tersentuh!

Kasih sayang ayah terhadap anak 

Foto yang diambil oleh seseorang dari dalam kereta itu ternyata membuatkan ramai sayu melihatnya. Kasih sayang seorang bapa, sanggup melakukan apa sahaja demi menyediakan pendidikan sekolah yang sempurna untuk anak-anaknya meskipun terpaksa mengerah tenaga tua mengayuh basikal membawa beban berat 3 anak yang sudah besar.

Masih fikir nak hantar anak sekolah.. ada yg mampu pakai kereta 

Sedihnya tengok.. moga berjaya dunia akhirat

Ramai yang menzahirkan simpati mereka terhadap gambar-gambar tersebut dan mendoakan supaya keluarga tersebut dimurahkan rezeki.

Kalau aku kaya dah lama belikan dia motor 

Mungkin dengan viral ni ramai orang akan bagi bantuan

Kadang2 orang macam ni tolak untuk dibantu

Dalam masa sama, ada juga yang memuji bapa tersebut kerana berjaya mengajar anak-anaknya menerima hakikat hidup.

Budak sekarang.. naik motor pun malu

Sumber: Twitter AkuTweetFakta dan IG makcik_puaka

like
love
haha
wow
sad
angry

Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.