Inspirasi

“Baby Nangis Pun Dia Senyum Je” – Kisah Bapa Mithali Ini Buat Ramai Tersentuh!

Jika diberikan peluang untuk memilih p4sangan hidup, semua orang pasti mahukan suami atau isteri yang mulia peribadinya kan? Selain boleh menjadi penggerak kepada kecemerlangan anak-anak, ibu bapa mithali ini turut menjadi contoh dan tauladan kepada para ibu bapa yang lain. Itulah yang terjadi pada Puan Ayu Narisyah sewaktu berada di sebuah pusat rawatan kanak-kanak yang sangat menginspirasikan.

BACA: [VIDEO] Anak ‘Pergi’ Sebelum Konvo, Ayah Ganti Ambil Ijazah Buat Netizen Sebak!

Tunggu belakang lelaki ni timbang anak…tiba-tiba dia tegur

” Awak.. macam mana ye nak guna alat timbang ni? Saya tak reti guna..”

” Oh senang je. Meh saya ajarkan… “

Selepas membantu lelaki tersebut menguruskan anaknya, Puan Ayu terus memerhatikan gelagat 2 beranak itu kerana jarang untuk seorang ayah menguruskan bayi kecil seperti ini. Ternyata lelaki itu bukanlah seperti kebanyakan ibubapa yang lain kerana dia sentiasa menjaga anaknya dengan penuh kasih sayang sepanjang berada di sana.

Dia siapkan semua hal baby dia…nangis pun dia senyum je 

Lagi tabik…dia tak pegang handphone pun

Sangat kagum sebab boleh uruskan baby tu sendiri

Kalau ada suami begini…hargailah sebab tak semua boleh dapat

Rentetan daripada peristiwa tersebut, rata-rata netizen juga terinspirasi dengan sifat bapa penyayang yang memang 1 dalam sejuta itu.

Untung sangat wife dia

Alhamdulillah masih ada lagi suami yang jaga sebaiknya

Semoga isterinya menghargai segala penat lelah suami

Suami adalah pinjaman buat isteri…hargailah mereka

Sumber: FB Ayu Narisyah

like
love
1
haha
wow
sad
angry

Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.