Hiburan

Tak Nak Diri ‘Berkiblatkan’ Perkahwinan Semata, Sharifah Amani Dibasuh Netizen!

Jarang sekali aktres Sharifah Amani Syed Zainal Rashid Al-Yahya atau lebih mesra disapa Nani menimbulkan kontroversi sejak menceburi bidang seni. Apabila usianya menginjak kepada 33 tahun, sudah pasti persoalan mengenai perkahwinan menjadi point utama peminat dan rakan-rakan kepadanya. Enggan diri terus meIenting, Nani telah tampil untuk memberi penjelasan lanjut tentang perkara itu.

BACA : Hampir Sebulan Alami Keguguran, Fasha Sandha Tak Serik Nak Hamil Lagi

Wanita sekarang tak harus berkiblatkan pasal kahwin

Menurut Nani, dia tidak pernah menolak untuk memiliki seseorang yang istimewa dalam hidupnya namun terdapat perkara lain yang boleh difikirkan selain daripada soal perkahwinan.

Pada saya, wanita sekarang lebih berdikari kerana dah ada kerjaya sendiri dan mampu ada harta sendiri termasuklah rumah serta bergerak ke mana-mana saja. Jadi, tak perlulah untuk kita ada seseorang untuk menyokong tapi bila kita dah jatuh cinta, kita sendiri akan tahu betapa indahnya perasaan itu.

Ibu bapa besarkan saya dengan penuh teliti

Dalam masa yang sama, Nani turut menyatakan beberapa kriteria lelaki idamannya termasuklah orang itu perlu ‘masuk’ dengan ahli keluarga dan kawan-kawannya.

Sehebat mana pun kita, perancangan Allah lebih hebat

Rupa-rupanya kenyataan Nani ini telah mendatangkan rasa kurang senang rata-rata netizen lalu menbanjiri komen mereka di Facebook satu portal hiburan.

Tak baik cakap macam tu.. kahwin itu sunnah

Malah, ada juga yang membuat teguran kepada pelakon ‘Gol & Gincu’ tersebut untuk mengingatkannya tentang perkara itu.

Lah ni boleh la.. dah tua nanti siapa nak jaga ko?

Sumber : MHE TV FB ROTIKAYA