Cinta & Perhubungan Hiburan

“Sedih Gila Tengok” – ‘Restu Ayah’ Penuh Emosi, Peminat Cilik Pun Nangis Teruk!

Malam tadi telah ditayangkan cerekarama TV3 yang bertajuk Restu Ayah arahan Isqandar Jebat bersama Azhan Rani, Sharifah Shahora, Raja Muhd Atiqullah, dan ramai lagi. Cerekarama ini menceritakan seorang anak tunggal bernama Azlan yang terlalu dimanjakan oleh ibu bapanya sehingga sifatnya suka dipuji terbawa ke dalam kehidupan. Satu hari orang tuanya terlibat dalam satu kemaIangan dan ibunya meninggaI dunia manakala ayahnya patah kaki dan but4 sebelah mata.

BACA : “Kau Ni Bisu Ke?”– Digoda Ust. Madi Masih ‘Bendul’, Watak Nur Buat Ramai Panas!

Tidak dapat menerima kenyataan itu, Azlan telah menuduh ayahnya sebagai punca kemusnahan kebahagiaan yang dikecapi sehingga jiwanya diselubungi api kemarahan.

Sedutan cerekarama Restu Ayah Part 1

Part 2

Lebih perit lagi apabila Azlan terpaksa menjaga ayahnya dalam keadaan seperti itu dengan ketidakrelaan hatinya.

Sehinggalah suatu hari ayahnya meninggaI dunia dan Azlan berasa menyesal kerana pentingkan diri dan tidak menjaganya dengan baik serta mendapat balasan di atas perbuatannya iaitu menjadi tidak waras.

Cerekarama Restu Ayah yang penuh emosi ini ternyata telah meruntun jiwa para penontonnya malam tadi sehingga tidak berhenti mengalirkan air mata dan meninggaIkan komen di IG Azhan Rani.

Sedih..cerita sangat menyentuh hati

Saya menangis sampai tak tahu nak berhenti macam mana

Walaupun jiwa aku keras tapi korang berjaya buat aku nangis

Terbaiklah abag Azhan Rani memang sedih gila tengok

Respon sedih penonton cilik – Part 1

View this post on Instagram

sebab aku dah tau cerita takde la aku beria nau nak sedih.. tapi scroll dm kat ig tadi ini antara respond yang aku dapat.. macam ni sekali rupanya ya.. Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbar.. hilang penat kerja kalau macam ni hasil dia.. semoga keinsafan ini sampai ke lubuk hati buat yang bergelar seorang anak.. ayah dan ibu hanyalah pinjaman Allah SWT.. bukan milik kita yang kekal.. aku sendiri tak dapat luahkan dengan kata2 macam mana saat menerima pemergian arwah abah dulu.. tak pernah hilang rasa rindu sampai hari ni. kita tak akan punya cukup masa untuk berbakti pada mereka.. selagi@mereka masih ada usah sia2kan peluang untuk syurgamu bahagia.. semoga anak2 ini menjadi anak yang soleh nanti.. amin.. sekarang aku tengok video ni aku yang nak teriak.. tq atas feedback.. maaf mana yang tak sempat saya balas.. isnin depan jangan lupa #jomkecamayahaji #jomkecamamirul #nur2 @tv3malaysia

A post shared by Azhan Rani (@azhan_rani) on

Part 2

Sumber : IG Azhan Rani Atiq Azman Hujan Lebat Sdn Bhd TV3 Malaysia

like
love
haha
wow
1
sad
angry