Inspirasi Realiti Hidup Semasa

Sebak! 2 Beradik Berbaju Sekolah Awal Pagi Selongkar Sampah, Cari Duit Belanja

Pada awal pagi sudah pasti anak-anak akan bangun dan mempersiapkan diri untuk ke sekolah sambil dibantu oleh ibu bapa untuk menguruskannnya. Ada yang masih lena di atas tilam yang empuk dibuai mimpi sebelum menanti masa untuk bangun ke sekolah. Namun, ada juga anak-anak yang terpaksa bersiap awal untuk mencari duit belanja.

BACA : Terpaksa Pakai Seluar, Kasut Milik Abang Guru Ini Murah Hati Bantu Muridnya

Itulah apa yang dikongsikan oleh seorang lelaki bernama Megat Shaifulreza Shukor tentang 2 orang beradik yang memakai uniform sekolah yang sanggup bangun awal pagi menyelongkar tempat pembuangan sampah membuatkan air matanya mengalir.

Menurut lelaki ini, antara jam  5.30 pagi hingga 6 pagi dia akan pergi ke Pasar Pelabuhan Klang, Selangor membeli barangan untuk berniaga. Apabila dia keluar sahaja daripada pasar tersebut, dia ternampak akan kelibat 2 beradik ini dan bertindak merakam serta bertanyakan dengan kuat tujuan mereka berbuat demikian.

“Dek! Adek buat apa ni.. “

“Carik barang nak jual bang, nak buat duit belanja sekolah…”

Rupa-rupanya 2 beradik ini yang menyelongkar tempat pembuangan sampah ini sedang barang-barang yang boleh dijual untuk dijadikan menampung kos belanja di sekolah. Sebelum dia berlalu pergi, Megat sempat memberi sedikit duit belanja kepada mereka. Rata-rata netizen turut berasa sebak dan mendoakan untuk mereka.

Lihat gambar pun dah jatuh air mata..

Allahuakhbar..kuatnya jiwa anak2 ini..

Semoga Allah limpahkan rezeki 2 beradik ni…

Terima kasih bantu mereka..semoga Allah murahkan rezekimu

Sebak hati ibu tengok..moga dimurahkan rezeki..

Sumber : Facebook Megat Shaifulreza Shukor

like
love
haha
wow
1
sad
angry

- Kerja Kosong | Latihan Industri | Praktikal. Klik untuk Info lanjut.

Kisah Dunia

Tunggu sekejap yer..

0