Tips Berguna

Rumah Sering Diganggu Jin & Syaitan? Pensyarah Ini Kongsi Beberapa Tips

Rumah Sering Diganggu Jin & Syaitan? Pensyarah Ini Kongsi Beberapa Tips 1
Rasaflix

Sharing is caring!

Umum sedia maklum bahawa gangguan jin di boleh berlaku di mana-mana tempat khususnya rumah yang sudah lama ditinggalkan. Apabila kediaman ditinggalkan kosong, ia berpotensi untuk menerima gangguan jin adalah sangat tinggi. Apabila masuknya anasir luar ini, ia bukan sahaja mengundang rada seram malahan mengganggu  ketenangan keluarga yang sudah dibina sebelum ini.

Baca : Dedah Thread Seram Di Twitter, Lelaki Akui Diganggu Sejak Bantu Ayah Ubat Orang

Kongsi pengalaman pernah diganggu…


Pengalaman ini dikongsi oleh seorang lelaki bernama Shams yang juga merupakan seorang pensyarah di sebuah universiti tempatan. Menurut beliau, kediamannya sebelum ini pernah diganggu oleh makhluk jin yang dipercayai datang dari rumah jiran selepas ditinggalkan lebih tiga tahun. Kongsi beliau lagi, anak-anaknya sering terlihat sesuatu seakan-akan lembaga duduk bertenggek di tangga sehinggakan membuatkan mereka semua berada dalam ketakutan.

Rumah Sering Diganggu Jin & Syaitan? Pensyarah Ini Kongsi Beberapa Tips 2

Rumah Sering Diganggu Jin & Syaitan? Pensyarah Ini Kongsi Beberapa Tips 3
Gambar Sekadar Hiasan

Beri salam sebelum masuk ke rumah…

Bagi menangani masalah tersebut yang mungkin juga berlaku pada anda semua, beliau turut berkongsi beberapa amalan atau langkah bagi mengelakkan daripada diganggu oleh makhluk jin dan syaitan. Katanya, saat melangkah masuk ke dalam rumah adalah lebih baik jika memberi salam terlebih dahulu dan begitu juga ketika makan. Selain itu, nabi juga mengajar agar tidak membiarkan makanan dan minuman terdedah tanpa bertutup.


Rumah Sering Diganggu Jin & Syaitan? Pensyarah Ini Kongsi Beberapa Tips 4

Sering ternampak kelibat lembaga

Rasullullah juga mengingatkan kita tentang larangan keluar rumah menjelang waktu senja dan tutuplah pintu rumah dengan menyebut nama Allah. Malah jika terpaksa keluar pada waktu senja, digalakkan untuk menutup kepala atau ubun-ubun agar tidak terdedah dengan bisikan syaitan yang mengganggu penghuni di dalam rumah berkenaan.

Rumah Sering Diganggu Jin & Syaitan? Pensyarah Ini Kongsi Beberapa Tips 5

Rumah Sering Diganggu Jin & Syaitan? Pensyarah Ini Kongsi Beberapa Tips 6
Gambar Sekadar Hiasan

Solat jemaah  menghalang diri dari didampingi…

Seterusnya adalah dengan menjadikan solat jemaah sebagai rutin harian. Ini kerana solat berjemaah dapat menghalang syaitan mengambil peluang mendampingi seseorang individu untuk diganggu, dirasuk serta melakukan perbuatan jahat kepada seseorang. Demikian antara saranan bagi mengelakkan diri dari diganggu oleh jin dan syaitan menurut perkongsian pensyarah berkenaan.

Rumah Sering Diganggu Jin & Syaitan? Pensyarah Ini Kongsi Beberapa Tips 7

Rumah Sering Diganggu Jin & Syaitan? Pensyarah Ini Kongsi Beberapa Tips 8
Gambar Sekadar Hiasan

Sumber : mStar


Kisah Dunia Advertisement Slot

Sharing is caring!

Telegram