Viral

Dedah Thread Seram Di Twitter, Lelaki Akui Diganggu Sejak Bantu Ayah Ubat Orang

Dedah Thread Seram Di Twitter, Lelaki Akui Diganggu Sejak Bantu Ayah Ubat Orang 1
Rasaflix

Sharing is caring!

Bagi pemilik akaun Twitter pasti mengikuti perkongsian kisah seram yang diceritakan oleh Khey Amir menerusi pengalamannya sendiri. Antaranya termasuklah diekori ‘benda’ di LRT, pengalaman semasa jadi pembantu forensik, dan banyak lagi. Malah kebanyakan kisah berkenaan mendapat perhatian ramai sehingga meraih beribu retweets¬†daripada para netizen yang rata-ratanya turut terkesan dengan perkongsian berkenaan.

BACA :¬†Mak Ajak Ke Jepun Tak Nak Ikut, Sekali Ada ‘Tetamu Lain’ Datang Ziarah Rumah!

Dedah Thread Seram Di Twitter, Lelaki Akui Diganggu Sejak Bantu Ayah Ubat Orang 2

Dedah Thread Seram Di Twitter, Lelaki Akui Diganggu Sejak Bantu Ayah Ubat Orang 3

Ketika dihubungi pihak Kisah Dunia, Khey Amir atau nama sebenarnya Muhammad Khalid Amiruddin tidak lokek berkongsikan kebenaran di sebalik semua kisah yang diceritakan itu.


Pengalaman-pengalaman itu adalah benar melalui apa yang saya lalui dan alami. Kemudian, saya kongsikan semuanya di Twitter dengan sukarela. Saya tak sangka pula semua itu diterima. Orang ramai suka dengan apa yang saya ceritakan. Tujuannya adalah saya nak tahu sama ada orang lain alami atau tidak benda yang saya alami. Rupanya memang ramai!

Dedah Thread Seram Di Twitter, Lelaki Akui Diganggu Sejak Bantu Ayah Ubat Orang 4

Diajar ayah untuk ubat orang, masukkan jin dalam botol

Menurut pemuda berusia 26 tahun ini, segalanya bermula apabila dia mengamalkan ilmu perubatan IsIam seperti Darussyifa’ sejak dari kecil lagi melalui ahli keluarganya.

Dari kecil, saya diajar oleh ayah untuk mengubat orang termasuklah memegang botol yang akan dimasukkan oleh jin-jin yang berada dalam tubuh manusia hidap masalah misteri. Maka dari situ jugalah saya boleh nampak apa yang orang lain tidak boleh. Disebabkan itu, benda yang kita tak nampak ni tahu saya pernah bantu ayah kurung semua jin. Tapi hijab mata ditutup oleh ayah kerana tidak sanggup mahu melalui pandangan ini.

Kalau ‘benda’ tu tak dapat ganggu pengubat, ia kacau keluarga

Jelas Khey Amir lagi yang mempunyai perniagaan sendiri, bapanya pernah memberitahu jika makhluk halus itu tidak dapat mengganggu Si Pengubat, maka ia akan menjadikan ahli keluarganya sebagai sasaran.


Ayah pernah menyebut semasa dia hidup, sekiranya ‘benda’ itu tidak dapat mengganggu Si Pengubat maka ia akan cuba mengacau ahli keluarga yang tidak mahir tentang ilmu perubatan ini. Oleh sebab itulah kami adik-beradik dan juga ibu sering mengalami perkara yang sukar dilalui oleh orang lain dari alam ghaib.

Dedah Thread Seram Di Twitter, Lelaki Akui Diganggu Sejak Bantu Ayah Ubat Orang 5

Kemudian jatuh ilmu perubatan IsIam spenuhnya kepada abang kandung saya yang diturunkan oleh ayah. Sebab itu saya cuba kongsikan pengalaman saya pada orang ramai apa yang kami lalui dan alami dalam kehidupan. Kalau tak nampak pun, kami akan terasa kuat dimana benda tu berdiri dan berada.

Tak kisah diperlekeh netizen

Disoal mengenai sesetengah netizen memperlekehkan kisah yang diceritakan itu, pemuda ini mengaku ia adalah perkara biasa. Malah dia tidak mengambil pusing akan perkara itu.

Kalau perlekehkan tu perkara biasa bagi sesiapa yang tak pernah alami. Tapi itu pun dalam 20% yang rasa diri diorang tu betul dan tak percaya. Tapi saya tetap okay saja. Sebab belum sampai masanya dia melihat.

Makhluk yang dilaknat ni, memang itu tugasnya..

Ditanya dengan lebih lanjut mengenai pandangannya tentang makhluk ghaib yang sering ditakuti sehingga menjadi igauan ramai, Khey Amir ada jawapan tersendiri.


Makhluk yang dilaknat ni memang itu tugasnya. Ia dah pun bersumpah kepada Allah SWT untuk terus menyesatkan dan menganggu manusia sehingga hari kiamat. Jadi tiada manusia yang terkecuali. Cuma nasib seseorang saja sama ada dia merasa ataupun tidak.

Dedah Thread Seram Di Twitter, Lelaki Akui Diganggu Sejak Bantu Ayah Ubat Orang 6

Sumber : Twitter Thehulkey

Sharing is caring!

Telegram