Inspirasi Viral

Muntah & Pitam, Video Abang Bomba ‘Barai’ Jalani Training Buat Ramai Appreciate

Muntah & Pitam, Video Abang Bomba 'Barai' Jalani Training Buat Ramai Appreciate 1
Jawatan Kosong Penulis

Sharing is caring!

Mempunyai jaminan masa depan yang cerah menjadi salah satu faktor penguat mengapa ramai orang mahu melibatkan diri dalam kerjaya badan beruniform misalnya sebagai ahli bomba. Namun di sebalik semua kelebihan berkenaan, hanya yang benar-benar komited sahaja akan terus bertahan dengan tanggungjawab tersebut. Bahkan di fasa-fasa awal latihan, tidak semua orang mampu bertahan dengan ujian fizikal yang perlu dilalui mereka.


BACA : Dedah Realiti Pekerja Ladang, Ramai Sebak Lihat Lelaki Menggigil Angkat Sawit

Nak masuk bomba sangat? Baru latihan sikit dah pitam

Gambaran itu terlihat jelas melalui sebuah video yang viral di aplikasi TikTok sejak semalam. Hasil perkongsian itu, dapat kita saksikan seorang pemuda yang menjalani latihan fizikal sedang terduduk lemah di atas dataran tar itu. Dengan nafas yang turun naik, beberapa anggota bomba lain di sekelilingnya mula membukakan baju selain cuba menenangkan keadaan tersebut.

@afiqputraalang

nak masuk bomba sangat kan…haaa amik baru latihan skit je tu dh pitam+muntah 🙊🙊heheh…

♬ Woah – KRYPTO9095

Bomba selalunya buat latihan di balai sahaja

Dalam satu lagi video, ternyata latihan yang dilalui mereka bukan biasa-biasa tahap kepenatannya. Selain lengkap menyarungkan baju kalis api yang cukup tebal, mereka perlu berlari sambil membawa beban berupa tong berat. Penat atau tidak, rasa lelah itu pastinya harus dilupakan sebentar sehingga sesi latihan berakhir.


@afiqputraalang

bomba selalunye buat latihan di balai saja 🙊…amacam nk joint bomba tak.?

♬ Superhero – English Version – Viki Gabor

@afiqputraalang

♬ Standing In The Eyes Of The World – Ella

@afiqputraalang

sebelum membuat latihan..kena dngar dulu jurulatih cakap 🙊🙊…klau salah tepuk lalat 😂hahah…

♬ bunyi asal – user4945652668798 – user4945652668798

Kuatkan semangat…Awak pasti boleh

Dikongsikan sejak semalam, rakaman pendek itu sudah pun berjaya meraih ratusan ribu tontonan daripada netizen. Rata-rata netizen tidak putus memberikan semangat selain merasa syahdu mengenangkan semula perjuangan ahli bomba selama ini.


Muntah & Pitam, Video Abang Bomba 'Barai' Jalani Training Buat Ramai Appreciate 2

Muntah & Pitam, Video Abang Bomba 'Barai' Jalani Training Buat Ramai Appreciate 3

Muntah & Pitam, Video Abang Bomba 'Barai' Jalani Training Buat Ramai Appreciate 4

Muntah & Pitam, Video Abang Bomba 'Barai' Jalani Training Buat Ramai Appreciate 5

Sumber : TikTok afiqputraalang

Artikel Viral Hari Ini 🔥

🔥Instafamous Tunjuk Pampers Anak Sepah Dalam Rumah-“Istighfar Tengok Video Ni”
🔥[VIDEO] “Respect Orang Sis”-Wanita Cantik Ini Menangis Ditegur Badan Tak Slim
🔥“Saya Memang Tak Kenal Beliau..” – Dr Amalina Dikecam Isu ‘Bodoh-Bodoh Sikit’

Nak info lagi? Sertai Telegram Kisah Dunia

Artikel ini disediakan oleh team Kisah Dunia. Tak dibenarkan meniru isi kandungan atau mana-mana bahagian artikel termasuklah logo sewenang-wenangnya. Laporan copyright akan dikenakan.

Sharing is caring!

Youtube

Facebook

Telegram