Viral

“Masa Tidur Dia Cabut Kening Sampai Nipis, Rupanya Terkena ‘Ain’ Mata Orang…”

Tatkala melihat sesuatu yang cantik, bibir kita pastinya tidak lekang memberikan pujian kerana merasa terlalu teruja. Namun begitu, jangan pula terlalu lalai dalam memuji sehingga melebihi pujian terhadap Sang Pencipta. Jika tidak, berlaku pula seperti kisah yang dikongsi oleh seorang gadis dikenali sebagai Aimi ini. Mendedahkan tentang seorang budak kecil yang terkena ‘ain’ mata orang dek kerana sering dipuji, perkongsian Aimi sudah meraih lebih kurang 11,000 retweet.

Baca : 5 Tahun Berturut Dapat Anak, Wanita Ini Luah Syukur Jadi Ibu Di Usia Muda!

Waktu tidur malam, dia akan cabut kening tanpa sedar

Menurut Aimi, kanak-kanak perempuan tersebut merupakan anak kepada guru sekolah menengahnya. Tidak dinafikan, kanak-kanak perempuan tersebut memang cantik terutama keningnya. Namun hari demi hari, kening budak tersebut dilihat semakin menipis dan hilang seri. Tak sangka ada perkara mengejutkan yang didedahkan oleh ibunya sendiri!

Terlampau takjub dengan apa yang dimiliki orang lain…

Seperti yang biasa didengari, penyak1t ‘ain’ seringkali diistilahkan sebagai sikap dengki apabila melihat kesenangan orang lain. Namun rupa-rupanya, sikap takjub dan terlebih memuja juga tergolong dalam kategori ‘ain’ ini.

Walid kenapa kening akak tak ada

Berbalik kepada budak perempuan tadi, ibunya juga menjadi risau dengan keadaan kening anaknya yang semakin nipis.

Kalau elok rupa jangan bangga…Tuan badan yang akan kena

Melalui perkongsian ini, Aimi sempat menitipkan pesan agar setiap dari kita berjaga-jaga dalam perkara sedemikian. Walaupun niat asal hanya mahu memuji, namun ia boleh menjadi sesuatu yang ‘kurang enak’ jika diluahkan secara berlebihan.

Sumber : Twitter Aimi dan Fayyadh

Jawatan kosong di Kisah Dunia. Maklumat lanjut klik DI SINI

Youtube

Facebook

Maaf

Sila matikan Ad Blocker untuk membaca artikel dalam portal ini