Viral

“Maafkan Abang, Amy” – Gugur Air Mata Jantan Selepas Perginya Kucing Kesayangan

Kucing merupakan antara haiwan popular untuk dijadikan sebagai haiwan peliharaan. Berbekalkan wajah yang comel dan telatah yang mencuit hati, agak sukar bagi mereka tidak menyukainya. Patutlah ramai yang menjadikan ia sebagai peneman tatkala sunyi dan sedih. Namun sebaliknya kisah duka yang dikongsi oleh seorang pengguna Twitter @rimaulah2615 mengenai pemergian kucing peliharaannya.

BACA : Bukan Saja Takut Remaja Bongkar Kisah Silam, Tercetus Fobia Pada Kucing

Maafkan abang, Amy sayang…

Malah perkongsian tersebut ternyata meluluhkan hati ramai terutamanya buat pencinta haiwan. Bertambah pilu lagi apabila rakaman video berdurasi seminit lebih itu memaparkan reaksi sedih lelaki berkenaan memegang bangkai haiwan tersebut sambil mengesat air matanya. Sukar untuk dipercayai, namun itulah perasaan yang dialami lelaki ini saat kehilangan teman baiknya.

Selalu tunggu balik kerja & masuk rumah sama-sama

Menurut lelaki ini, kucing yang diberi nama ‘Amy’ dipeliharanya sejak 5 tahun lalu. Malah mengimbau kenangan manis bersama kucing itu, lelaki ini berkata Amy sering menunggunya pulang dari kerja untuk masuk bersama-sama ke dalam rumah. Selain menyifatkan haiwan peliharaannya itu merupakan antara penyeri  dalam keluarga.

I feel you, kita sama-sama pernah rasa perit itu

Sementara itu, menerusi ruangan komen pada posting tersebut rata-rata netizen meluahkan rasa simpati di atas kehilangan Amy. Selain ada di antara mereka turut berkongsi kisah dan pengalaman saat kehilangan haiwan kesayangan mereka.

Sumber : Twitter rimaulah2615

Jawatan Kosong Penulis di Kisah Dunia

Youtube

Facebook

Telegram

Kisah Dunia Telegram