Cinta & Perhubungan Santai

Lelaki Ini Pura2 Sesat Sebab Nak Dengar Suara Isteri Di Waze, Ramai Berdekah!

Tidak dinafikan kecanggihan teknologi pada masa kini telah banyak membantu dalam hal-hal yang dilakukan oleh manusia termasuklah menunjukkan arah sesuatu tempat. Terutamanya aplikasi navigasi Waze yang sering kali digunakan kerana kita boleh tahu jarak dan anggaran masa untuk tiba ke destinasi dituju. Arahan yang diberikan oleh Waze juga memainkan peranan penting dalam pencarian arah.

BACA : Gara-Gara Bagi Ajaran ‘Sesat’, Bidan Ini Tersangkut Di Ladang Sawit Kerana Waze

Begitulah apa dikongsikan oleh seorang lelaki bernama @ojan_hasan tentang rakannya yang menetapkan suara isteri berloghat utara melalui aplikasi navigasi Waze dalam memberi arahan menunjukkan untuk ke suatu destinasi.

Menurutnya, rakannya itu akan memasang Waze dan kadangkala pura-pura sesat kerana mahu mendengar suara tersebut sehingga habis jika dia merindui akan isterinya itu.

“Dalam 200 meter, U-turn..U-turn..”

“Keluaq belah kiri…”

Tambah Ojan, rakannya berbuat demikian kerana dia kerja jauh daripada isteri dan tidak dapat pulang ke rumah selama berhari-hari. Rata-rata netizen yang mendengar suara Waze isteri rakannya itu turut berasa terhibur.

Comelnya woi!! Mana dapat laki macam ni, nak satu!

Comel gila

Meriahnya Waze..nak cari isteri utara juga la

Alahaiii kenapa comel sangat ni..

Tapi tahukah sebenarnya anda boleh mengubah suara aplikasi tersebut dengan suara yang dinginkan dengan cara mudah? Anda boleh pilih suara artis kegemaran malah merakam suara sendiri sekalipun! Begini caranya.

1. Tekan but@ng Setting pada aplikasi Waze

2. Kemudian tekan Voice & Sound

3. Pilih Waze Voice

4. Mula untuk merakam New Voice. Kemudian ubah ikut loghat atau bahasa yang lebih mudah diikuti.

Sumber : Twitter ojan_hasan

like
love
1
haha
wow
sad
angry

Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.