Inspirasi Realiti Hidup

“Kerusi Roda Ni Kaki Saya..”- Kisah Hidup Wanita GrabFood Ini Buat Ramai Sebak!

Beberapa hari yang lalu, viral sebuah foto tentang seorang wanita kelainan upaya (OKU) yang membuat penghantaran makanan secara online menerusi aplikasi GrabFood di serata media sosial. Kisah tentang wanita bernama Sumaiyah B ini viral apabila dia pernah terlewat menghantar satu pesanan kepada pelanggannya kerana perlu mengharungi jarak 7km seorang diri, dan akhirnya lelaki itu faham keadaan dirinya selepas lihatnya sendiri di hadapan pintu.

BACA: 7km Berkerusi Roda Hantar Pesanan GrabFood, Kecekalan Gadis Ini Buat Ramai Hiba

Terbaru, cerita di sebalik kehidupan penghantar yang sangat gigih dan tabah itu telah dirungkaikan menerusi sebuah video temu ramah oleh Berita Harian Singapura yang membuatkan ramai sayu.

Selami cebisan kehidupan yang dilalui oleh Sumaiyah Ghazali

Menerusi paparan video tersebut, Sumaiyah memberitahu bahawa dia mengalami cerebral palsy kec4catan itu sejak lahir, menyebabkan dia tidak mampu untuk bergerak seperti adik-beradik normal yang lain.

Sepanjang 4 bulan bekerja dengan syarikat ini, Sumaiyah turut akui minatnya bercambah untuk menyumbang kepada masyarakat menerusi pekerjaan ini walaupun dia terpaksa berdepan dengan masalah cuaca hujan dan dimarah pelanggan. Bagaimanapun, dia tetap berharap agar para pelanggan dapat memahami situasinya ini.

Walaupun saya agak slow, tapi saya cuba hantar secepat mungkin..

Ternyata kerja keras dan sifat tidak berputus asa Sumaiyah mendapat pujian daripada ramai pihak, termasuklah syarikat GrabFood sendiri.

Kami bangga dengan Sumaiyah!

Masyaallah…moga Allah sentiasa lindungi kamu

Dengar kisah adik ni…terus hilang beban kerja seharian

Orang kurang upaya bekerja keras…yang sempurna malas

Sumber: FB Berita Harian Singapura