Inspirasi Realiti Hidup

7km Berkerusi Roda Hantar Pesanan GrabFood, Kecekalan Gadis Ini Buat Ramai Hiba

Dengan kemodenan teknologi pada masa kini telah mewujudkan pelbagai aplikasi atas talian untuk memudahkan segala urusan dalam kehidupan seharian tidak kira masa. Aplikasi popular dalam kalangan masyarakat adalah Grab yang menawarkan perkhidmatan e-hailing telah memperkenalkan perkhidmatan terbaru iaitu GrabFood dan Grab Delivery. Walaupun begitu, kadangkala kelewatan untuk menghantar makanan itu masih juga berlaku.

BACA : Hampir Batal Pemandu Grab OKU, Bila Tahu Kisahnya Buat Gadis Ini Sedar Sesuatu

Gambar Sekadar Hiasan

Begitulah perkongsian yang dibuat oleh seorang lelaki di Singapura sewaktu dia membuat pesanan minuman untuk isterinya daripada GrabFood untuk dihantar ke rumah. Biasaannya jarak antara kedai itu ke rumahnya jika menaiki kenderaan hanya mengambil masa sekitar 10 minit.

Setelah 30 minit menunggu, pesanannya masih belum tiba membuatkan rasa tidak sabar dan mula panas hati serta bertindak memeriksa aplikasi itu untuk melihat lokasi ‘si penghantar’.

Apabila dihubungi, dia mendapati si penghantar itu bergerak dengan agak perlahan seperti sedang berjalan kaki. Dia bertambah pelik lagi, pada ketika itu penghantar itu sudah dekat dengan blok kediamannya tetapi melalui laluan yang agak jauh.

Penghantar..gadis berkerusi roda bermotor

Hal itu membuatkan dia berasa sebak kerana gadis itu berkerusi roda sejauh 7 kilometer semata-mata untuk menghantar minuman kepada seorang yang sempurna sebelum beredar.

Sebelum gadis bernama Sumaiyah itu berlalu pergi, dia sempat memberikan sedikit wang tambahan sebagai tanda sedekah. Dia berasa kagum dengan kecekalan dan kegigihan gadis itu walaupun seorang OKU.

Perkongsian ini turut membuatkan ramai hiba dan rata-rata netizen memuji kecekalan gadis ini serta mendoakannya.

Allahuakhbar cekal hatinya berusaha mencari rezeki

Gigih dia cari rezeki..

Y4 Allah permudahkanlah urusan Sumaiyah

Sumber : FB Shahril Jantan & Kamarul Ariffin Nor Sadan

like
love
haha
1
wow
sad
angry

Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.