Realiti Hidup Santai Semasa

“Kalau Kami Larat Nak Beraya Lagi, Kami Datanglah Rumah Mak Ndak Ye?”

Bila tiba Aidilfitri pasti ramai yang mengambil peluang untuk mengadakan majlis rumah terbuka bagi merapatkan ukhwah sesama saudara mara, jiran tetangga mahupun rakan-rakan. Pelbagai juadah juga disediakan bagi menjamu dan meraikan Hari Lebaran ini buat para tetamu yang hadir. Namun, lain pula kisah yang dikongsikan oleh seorang pemilik Twitter bernama Iela Jamil ini.

BACA : Rela Bayarkan Juadah Berbuka, Gadis Ini Dedah Kebaikan Pemandu Grab Bangsa Cina

Cakap nak datang rumah tapi tak datang pun..

Menurut Iela, ibunya sangat gembira dan teruja untuk bangun masak kerana memikirkan sudah lama tidak bertemu dengan saudaranya. Malah, ibunya turut mengingatkan agar dia pulang untuk sama-sama menyediakan juadah.

Dari pukuI 10 tunggu sampai zohor tak datang jugak

Banyak mak aku masak. Punya nak sambut tetamu. Tapi..

Namun, alasan yang diberikan oleh saudaranya itu telah membuatkan Iela berasa sangat geram.

“Rumah mak ndak kat dalam hutan sangat sampai sesat2 kami. Kalau kami larat nak beraya lagi, kami datanglah rumah mak ndak ye?”

Kemas makanan tu masuk peti ais sampai tak muat

Sampai minta urut pinggang. Tengok pergelangan tangan mak aku

Meskipun begitu, Iela meluahkan rasa syukur kerana ramai yang mendoakan kesihatan ibunya malah ada juga minta alamat rumah untuk habiskan makanan berlebihan tersebut.

Harini ada sedara lain datang, rezeki dia ada makanan banyak

Sumber : Twitter Iela Jamil