Inspirasi Realiti Hidup

Ini Kisah Tentang Dend4m Aku Yang Dah Terbalas, Lebih 10 Tahun Simpan Lamanya

Zaman sekolah adalah zaman yang paling menyeronokkan dalam fasa hidup seseorang. Pada waktu itulah, kita membuat ramai rakan dan mencipta pelbagai memori yang bermakna selain daripada menuntut ilmu. Namun begitu, kenangan waktu sekolah adalah waktu yang paling stress dan dibenci oleh segelintir pihak kerana mereka menjadi mangsa bu1i, sama ada dengan rakan-rakan ataupun guru sendiri.

BACA: “Inilah Cikgu Sejati” – Terlantar Di H0spital Pun Tetap Mengajar Anak Murid

Gambar sekadar hiasan

Menerusi satu perkongsian di laman FB oleh seorang guru muda yang bernama Balqis ini, dia memaklumkan yang dia sudah berjaya membalas dend4m yang tersimpan dalam hatinya selama 10 tahun lalu kerana satu konflik yang dilakukan oleh seorang gurunya ketika itu.

Ini kisah tentang dend4m aku dah terbalas…lebih 10 tahun aku simpan

Aku pernah cakap macam murid tu…tapi cikgu paksa beli buku log harga RM9

Gambar sekadar hiasan

“Cikgu, boleh tak kalau saya tak beli dulu buku tu….Mak saya belum mampu lagi”

Gambar sekadar hiasan

Puas sebab dend@m dah terbalas…apa jadi kat aku takkan jadi pada budak lain

Gambar sekadar hiasan

Di penghujung kisahnya, dia turut menyeru kepada semua orang, terutamanya warga pendidik agar sentiasa menunjukkan contoh yang baik di hadapan kanak-kanak.

Tolong budak bukan hanya dengan wang…kata-kata pun beri kesan

Gambar sekadar hiasan

Kisahnya ini juga trending di laman Twitter dan rata-rata netizen juga mendedahkan perangai guru masing-masing sewaktu di sekolah dulu.

“Ayah je meningga1 tak datang sampai seminggu”

Cikgu ketuk kepala masa masa darjah 1 sebab lupa bawa barang seni

Ustazah puku1 sampai merah2…m4ki dengan penuh c4rutan

Selalu kena tampar dengan cikgu Math…setiap kelas pula tu

Sumber: FB Balqis Huda & Twitter ley_zaf

4
like
2
love
2
haha
wow
sad
3
angry

- Kerja Kosong | Latihan Industri | Praktikal. Klik untuk Info lanjut.

Kisah Dunia

Tunggu sekejap yer..

0