Cinta & Perhubungan Realiti Hidup

Ibu Kecewa Wanita Hamil Anak Haram Semasa Kerja Overseas, Ini Nasihat Deep UBF

Tidak dinafikan, antara masalah sosial yang membelenggu generasi muda pada masa kini adalah isu anak luar nikah. Selain menimbulkan kekeliruan dalam menentukan nasab anak tersebut, insiden pembuangan bayi yang dianggap sebagai jalan keluar yang mudah dilihat semakin hari semakin melarat. Ternyata isu tersebut merisaukan banyak pihak, seperti pengalaman Ustaz Bakhtiar Fitri Hj Abdul Hamid (UBF) yang mendapat aduan daripada seorang ibu ini.

BACA: BF Hilang Lepas Terlanjur Sampai ‘Melekat’, Akhirnya Kawan Pula Jadi Mangsa!

Yang sedang hamil anak tak sah taraf…hayati perbualan dengan seorang ibu ini

Anak saya mengandung hasil hubungan dengan lelaki bukan IsIam

Selepas mendengar luahan hati seorang ibu yang resah tentang anaknya lebih-lebih lagi apabila berada di luar negara, UBF menerangkan bahawa anak wanita itu sebenarnya lebih susah hati kerana berada dalam dilema yang sangat kuat. Oleh itu, dia memohon agar wanita terbabit memaafkan dosa anaknya itu dan menerimanya lagi dalam hidup keluarga mereka.

Saya hilang arah ustaz…saya mengaku bukan ibu yang baik

Gambar sekadar hiasan

Dia anak akak, bayi tu pun cucu akak…tentu nak terbaik untuk zuriat akak kan

Gambar sekadar hiasan

“Ustaz saya malu dengan keluarga…”

Bila orang cakap macam2…akak sebut je doakan kebaikan kami

Gambar sekadar hiasan

Dalam pada itu, UBF turut menyeru kepada semua anak muda agar jangan takut untuk menyatakan perkara sebenar kepada ibu bapa dan jangan ambil kesempatan atas kepercayaan yang diberikan oleh mereka.

Kita dah lakukan dosa besar…tapi jangan ditambah dengan dosa lain pula

Apa yang patut kamu buat? Taubat & ubah sikap…

UBF turut berpesan kepada masyarakat agar jangan mengecam orang yang sudah terlanjur dengan perkara sebegini, sebaliknya bantu mereka ikut kemampuan masing-masing. Hal ini kerana kata-kata negatif cuma menyebabkan mereka lebih susah untuk berubah dan kita pula yang menambah saham dosa.

Tolong support dia…bagi ruang bercerita & mohon maaf

Rata-rata netizen yang membaca thread oleh UBF turut bersetuju dengan bantuan yang diberikan kepada ibu tersebut, namun mereka juga terkilan dengan moral masyarakat yang sangat merisaukan apabila berlaku kejadian sebegini.

Berair mata conversation Ustaz dengan ibu ni…

Jawapan yang tegas dalam kelembut4n…terima kasih UBF

Tak baik kata orang lain sampah…mana tahu jadi kat kita pula

Sumber: Twitter bakhtiarfitri

like
love
haha
wow
1
sad
angry

Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.