Semasa Viral

Harga RM2.50 Cuma Dapat Roti 2 Keping, Sehelai Salad & Sehiris Timun. Apakah?

Adalah sesuatu yang menghampakan apabila terdapat sesetengah peniaga makanan hari ini tergamak mengaut untung lebih dengan bersikap tidak jujur dalam perniagaan seperti pengalaman yang dilalui gadis ini. Walaupun luarannya kelihatan seperti sandwich yang biasa, namun apabila dibuka hanya terdapat dua jenis sayur sahaja yang kelihatan manakala inti ayam langsung tiada. Rasa tertipu dengan sikap peniaga itu, gadis ini telah berkongsikan hal itu di Twitter.

BACA: Viral Ada Kertas Dalam Laksa, Rupanya Taktik Biasa Peniaga Untuk Pekatkan Kuah?

Lagi berbaloi bawak breakfast dari rumah

DNA ayam pun takde

Ramai netizen memberikan reaksi kurang senang melihat sikap peniaga tersebut. Di ruangan komen, mereka memberikan komen berbaur sindiran seperti menyatakan inti ayam itu telah diserap masuk ke dalam roti.

Pandai susun salad tengah2.. sekali bukak…

Terkena jugak

Malah ada juga yang berkongsikan situasi yang sama seperti gadis itu apabila mereka membeli sandwich tuna.

Terlepas pandang, pekerja baru yang buat

Memandangkan nombor telefon peniaga tersebut tertera di gambar yang dikongsikan, ramai netizen tidak melepaskan peluang untuk bertanyakan perkara itu kepada peniaga tersebut. Peniaga itu akhirnya menjelaskan bahawa pihaknya mungkin ada terlepas pandang perkara itu memandangkan sandwich tersebut dibuat oleh pekerja baru.

Zaman sekarang zaman fitnah

Dalam pada itu, dia meluahkan rasa kecewa dengan tindakan gadis yang sanggup menularkan perkara sebegitu. Baginya tuduhan itu dianggap sebagai fitnah kerana selama dia tidak pernah berhadapan dengan masalah seperti itu selama dia menjalankan pernigaannya.

Gadis itu pula menjelaskan bahawa dia tiada niat untuk memfitnah sebaliknya cuma berasa kecewa sebagai pembeli, malah dia sendiri tidak menyangka posting tersebut telah menarik minat dan dikongsi oleh ramai netizen. Selepas pihak peniaga itu memberitahu yang mereka akan memperbetulkan kesilapan ini, dia turut memaklumkan akan membeli sandwich itu lagi di masa akan datang bagi melihat sama ada perkara ini berulang lagi atau tidak.

Sumber: Twitter catsoncouch

Jawatan kosong di Kisah Dunia. Maklumat lanjut klik DI SINI

Youtube

Facebook

Telegram