Hiburan Santai

“Geram Je Tengok Kau”- Ramai Emosi, Watak Raz Jadi Pelengkap Leftenan Zana!

Sudah memasuki episod ke-13, drama Leftenan Zana sudah mendapat sambut4n yang menggalakkan daripada para penonton. Walaupun pada awalnya drama ini mendapat kritikan beberapa pihak dan juga panas dengan kontroversi membabitkan pelakon dan penerbitnya, namun ia tidak menghalang penonton terus menyukai drama bergenrekan ketenteraan itu. Secara tak langsung, drama ini telah mengetengahkan kehidupan harian yang dihadapi perajurit negara.

BACA: Janna Nick Kena ‘Sound’ Lagi Sebab Leftenan Zana, Kali Ni Oleh Hero ‘Paskal’

Selain jalan cerita yang menarik, apa yang menjadi perhatian penonton adalah watak kadet Raz yang sentiasa mencari gaduh dan mendengki kadet Zana dalam setiap episod.

Seperti biasa, dalam setiap cerita pastilah wujud watak antagonis bagi melengkapkan jalan cerita supaya nampak menarik. Dalam drama ini, kadet Raz selalu mencari pasal dengan kadet Zana kerana iri hati dengannya apabila Kapten Hanif dilihat lebih menyukai Zana berbanding dirinya.

Disebabkan itu, raz selalu mencari masalah dengan Zana. Antaranya menghilangkan baju uniformnya, menuduh Zana attention seeker, menuduh mencuri telefon bimbitnya dan sebagainya.

Watak Raz yang dilakonkan oleh Tunku Hanis sememangnya melengkapkan jalan cerita ini sekaligus menggambarkan realiti yang selalu berlaku dalam kehidupan seharian pelajar dan tentera yang tinggal di asrama.

Ramai penonton begitu terbawa-bawa dengan emosi apabila menonton cerita ini. Ramai yang sangat geram dan ternanti-nanti tindakan yang akan dilakukan Raz dalam setiap episod.

Serius geram gila dgn Raz. Terror bawak watak sampai kita benci 

Muka memang layak jadi askar 

Tiap malam nak tunggu and tengok apa permainan kau

Sumpah aku s4kit hati dengan Raz ni.. jahat benorr

Hakikatnya, watak jahat yang dibawa Tunku Hanis sebenarnya berpunca kerana dia mendapat kasih sayang dan perhatian yang kurang daripada ibu bapanya.

Kesian Raz.. kurang kasih sayang.. sebab tu suka buIi

Orang kurang kasih sayang mmg dengki kat orang lain 

Dah tahu kenapa Raz macam tu.. kurang kasih sayang 

Walaupun dalam cerita mereka bermusuhan, namun kedua-dua pelakon ini di luar cerita sebenarnya sangat baik dan menyayangi satu sama lain. Lihat komen Tunku Hanis pada gambar mereka berdua yang dikongsikan Janna Nick di Instagram..

Sebab kau, jiwa aku m4ti. Tq Raz – Janna Nick 

I tak peduli tapi I sayang you dik – Tunku Hanis 

Sumber: IG tunkuhanis dan jannanick