Inspirasi

Gadis Sebak Bila Ada Penderma Misteri Beri RM150 Untuk Renew Roadtax Keretanya!

Rezeki yang dikurniakan oleh Allah kepada hamba-Nya tidak pernah lambat. Sebaliknya, ia akan datang kepada kita dalam masa dan detik yang tepat. Demikianlah perkara yang boleh digambarkan dari pengalaman seorang gadis bernama Nur Aqeela setelah menerima sejumlah wang dari pemberi yang misteri. Ketika dirinya menghadapi masalah kewangan sehingga terpaksa membiarkan cukai keretanya m4ti, hadir seorang penderma yang memberikan pertolongan.

Baca : [VIDEO] Sedekah Makanan Pada Anak Syria, Tindakan Que Haidar Buat Netizen Sebak

Aqeela mempunyai kereta namun jarang dipandu kerana keadaan dalaman yang sudah rosak serta cukai yang sudah tamat tempoh. Oleh itu, dia hanya pergi ke tempat kerja bersama rakannya dengan menaiki motosikal.

Saya pergi kereta untuk panaskan enjin saja

Beberapa hari lalu ketika baru pulang dari kerja, dia menyedari ada sampah yang diselitkan di celah wiper keretanya. Rupanya, ia bukan sampah sebaliknya satu sampul plastik kecil berisi surat.

Sampul pink berisi surat

Awalnya, Aqeela berasa sedikit takut saat melihat sampul plastik tersebut dan terus berlari ke arah rakannya yang ada di situ.

Siapa pulak nak main-mainkan aku

Apa yang mengejutkan, terdapat wang bernilai RM150 di dalam sampul plastik tersebut. Kandungan surat itu turut membuatkan Aqeela sebak.

Harapnya duit ini boleh support sikit

Berdebar tak boleh cakap…gigil kat situ

Tanpa disangka, seseorang telah mendermakan wang tersebut. Mungkin insan tersebut menyangka Aqeela tidak membawa keretanya kerana cukai yang sudah tamat tempoh. Sebab itulah dia menyumbang sedikit wang kepada Aqeela.

Mungkin dia selalu perhatikan saya

Setelah dilanda beberapa masalah sebelum ini, Allah menghantarkan insan seperti penderma misteri itu untuk meringankan beban Aqeela.

Sungguh tak sangka ada orang berhati mulia 

Aqeela amat berterima kasih dan bersyukur apabila menerima rezeki seperti ini.

Terima kasih pada pemberi misteri

Dia juga sempat men1nggalkan sepucuk surat balas buat penderma misteri tersebut dan berharap untuk menemui insan berhati mulia itu.

Duit ini saya akan serah pada parent untuk urusan renew roadtax

Sumber : Facebook Nur Aqeela Yang Tabah