Santai Viral

“Cangkung Je Rasa Kepala Keluar”-Ingat Kakak Je, Adik Pun Lahir Tempat Pelik

Sesungguhnya pengorbanan seorang ibu melahirkan anaknya itu memang tidak ternilai dan takkan pernah dapat dibalas. Bila bercakap soal melahirkan, setiap orang semestinya mempunyai kisah tersendiri sewaktu melahirkan dan juga dilahirkan. Ada yang dilahirkan secara normal, ada yang dilahirkan secara czer dan ada juga yang dilahirkan tidak cukup bulan. Begitu juga dengan lokasi. Selain di h0spital, terdapat banyak lagi tempat pelik yang telah didaftarkan sebagai tempat kelahiran.

BACA: “Mujur Kami Jumpa” – Remaja Temui Bayi Baru Lahir Tepi Jalan, Dihurungi Semut

Gambar sekadar hiasan.

Baru-baru ini seorang gadis bernama Nur Natasha Aina telah berkongsi gambar sijil kelahirannya di laman sosial Twitter. Apa yang menarik tenatangnya adalah, di sijil kelahirannya, tercatat ‘Dalam perjalanan ke h0spital’ sebagai tempat kelahirannya.

Dulu selalu kena ejek sebab tempat lahir aku paling pelik, now aku bangga

Natasha yang mengakui dahulu malu kerana sering diejek dilahirkan di tempat paling pelik kini berasa bangga kerana menjadi lain daripada yang lain. Ibu Natasha, Nur Zainidah Abd Rajab turut berkongsi pengalaman tersebut melalui sebuah temubual.

Kredit-Mstar

Melalui sumber yang sama, ibunya turut mendedahkan bahawa adik kepada Natasha turut dilahirkan di tempat pelik, iaitu dibilik air rumah mereka namun mendaftarkan tempat kelahiran anaknya yang ketiga itu di H0spital Seremban kerana  bimbang anaknya itu akan mendapat malu di kemudian hari.

Perkongsian Natasha itu mencuit hati netizen dan kebanyakannya turut membalas tweet tersebut dengan berkongsi kisah kelahiran mereka.

Kawan i lagilah…di atas katil nenek

Kawan saya ‘lahir di tepi parit’…Alhamdulillah berjaya sekarang

Mak aku lahirkan aku depan pintu rumah tok aku

Sumber: mstar,Twitter nurntshaa_

like
2
love
haha
wow
1
sad
1
angry