Hiburan Semasa

“Bila Nak Berubah?” – Isu Cerai Guna ‘Voicenote’, Ini Respon Tauke Buat Netizen

Sekitar malam tadi, dunia hiburan dikejutkan dengan berita penceraian antara p4sangan pelawak terkenal, Tauke dan Nadia Mohd Affendi. Menurut laporan sebuah portal hiburan, Tauke atau nama sebenarnya, Zamatul Amri Zakaria telah menceraikan wanita tersebut  menerusi kiriman rakaman suara dan k0nflik itu berpunca daripada wujudnya pihak ketiga dalam perhubungan mereka.

BACA: “Sampai Sini Saja Jodoh Kami” – Ayat Pertama Intan Liana Selepas Diceraikan Ude

Terdahulu, kedua-dua mereka telah bernikah 9 Disember 2017 dan itu adalah perkahwinan kali keempat buat pelawak yang dikenali dalam kumpulan Taman itu. Hasil pernikahan tersebut, mereka dikurniakan seorang puteri yang diberi nama Zamatul Khayla Aydina pada 26 Oktober tahun lalu.

Kerap bertemu wanita dari seberang…ada orang ambil gambar mereka ketika makan di PD

Kredit: Gempak

Selepas peristiwa itu, akaun Instagram milik Nadia iaitu @nadiayaya6 telah dipadam dan memaklumkan perkara tersebut menerusi akaun kenalannya. Namun, ada satu akaun media sosial baru yang dipercayai miliknya kerana ada memuat naik satu foto anak mereka.

Sorry akaun saya telah dih4cked…saya tak perluk4n suami hipokrit camni

Adik harta yang paling berharga dalam hidup mommy…adik sebab kenapa mommy kuat sekarang

Rentetan daripada perkara itu, rata-rata netizen bertindak mengecam Tauke kerana sanggup curang pada isteri yang baru sahaja melahirkan cahaya mata sulung mereka.

Jangan kahwin lagi…kesian wanita yang dah jadi bekas

Kaki perempuan…tak kesian kat anak ke

Bila lah nak berubah? Kahwin cerai macam tukar baju

Sejurus selepas laporan media itu dikeluarkan, Tauke ada memuat naik satu status yang seperti menyatakan dirinya telah dianiaya di laman Instagram miliknya.

Di ruangan komen entri tersebut, beberapa netizen sempat bertanyakan kesahihan itu daripada pihaknya pula dan ini adalah antara respon Tauke sendiri.

Clarify la benda tu supaya orang tak keliru…kalau salah cakap salah

Kenapa saya perlu ceritakan hal rumahtangga pada orang luar?

Kan lebih elok ceritakan pada Tuhan

Selain itu, ada juga netizen yang memberi kata-kata semangat kepada pelawak tersebut dan berharap agar isu ini mampu diselesaikan dengan cara yang baik antara kedua-dua pihak.

Semoga dipermudahkan urusan Toq

Perempuan biasa la tu cemburu

Sumber: IG Tauke Jambu_nadiayaya6 & Gempak

2
like
love
3
haha
wow
sad
3
angry

- Kerja Kosong | Latihan Industri | Praktikal. Klik untuk Info lanjut.

Kisah Dunia

Tunggu sekejap yer..

0