Inspirasi Santai

Baru 21 Tahun, Instafamous Dah Ada Kereta Mewah & Rumah Besar.. Cetus Inspirasi

Suatu ketika dahulu pernah terkenal dengan tagline,Macam cantik je, macam comel je“, Syasya Solero atau kini lebih dikenali sebagai Asyallie telah memasuki alam dewasa meskipun baru berusia 22 tahun (2019). Bakal menimang cahaya matanya yang kedua tidak lama lagi, kini kehidupan Asyallie dilengkapi dengan kehadiran suami, cahaya mata, perniagaan yang berjaya, rumah besar dan juga kereta mewah.

BACA: [VIDEO]”Hahaha..Aduhaiii..Pandai Nyakat Mak Ayah Dia Dah”-Comel! Gelagat Haider Mikhael, Anak Asyalliee Menjerit-Jerit Bikin Netizen Terhibur!

Baru-baru ini, Asyallie ada berkongsi kegembiraannya di laman Instagram apabila kesemua targetnya untuk tahun 2018 telah pun tercapai. Setelah memperoleh anak, kereta dan pejabat sendiri,  Asyallie menzahirkan rasa syukurnya apabila berjaya membeli rumah dengan hasil titik peluhnya sendiri.

Rasa tak sangka dapat beli rumah, yela sebelum ni saya dgn husband kerja DC Comic

View this post on Instagram

Alhamdullilah Alhamdullilah Alhamdullilah 💖💖💖💖 Target 2018 yang terakhir telah tercapai _ Rasa macam tak sangka dapat beli rumah dengan hasil duit sendiri , yelah sebab sebelum ni saya dan husband kerja dekat DC comic ioi citymall masing masing naik motor pergi kerja . Hujung bulan ngam ngam duit untuk makan . Setelah berkahwin dan pada awalnya pun masih ada ujian dihimpit dengan kekurangan duit, duit pernah ada rm50 je dalam bank . mcm2 dugaan fitnah sana sini. _ Tapi sejak lahirnya anak kami Haider, rezeki tu datang mencurah curah , Alhamdullilah dengan rezeki yang Allah SWT berikan kepada kami sekarang . Kami start business pun bukan ada duit dalam bank . Suami saya rela jual motor kesayangannya untuk modal business kami . _ Memang saya dah azam kuat untuk teruskan usaha mencari rezeki Allah SWT supaya anak anak kami dan juga keluarga kami hidup dengan senang . Sebab saya dan suami pun bukan dari keluarga yang berharta _ Walauapapun ini semua pinjaman dari Allah SWT untuk kami sekeluarga . Yang penting jaga solat , jaga hubungan dengan keluarga dan juga jangan lupa bersedekah . Dan membantu yang lain lain _ Target tahun ni semua dah capai seperti ANAK , KERETA , OFFICE dan juga RUMAH . Now usahakan untuk capai target 2019 pula. Doakan tau! Saya doakan awak semua pon boleh capai impian masing2 yg penting jgn berhenti berusaha dan berdoa okk 🤗 _ My jubah from @primavalet ✨

A post shared by Siti Syasya Rosaelmi (@asyalliee) on

Mendedahkan turut dihimpit masalah kewangan diawal perkahwinannya bersama suami, Eboy Arbaain, kini pas4ngan itu mampu menarik nafas lega dengan segala rezeki yang dikurniakan. Asyallie juga turut mendedahkan, untuk memulakan perniagaannya, suaminya terpaksa menjual motor kesayangannya untuk dijadikan modal. Meskipun dihimpit pelbagai masalah dan fitnah, Asyallie bertekad untuk kuatkan semangatnya demi keluarga dan anak-anak.

Meskipun kini dilimpahi dengan rezeki, pas4ngan itu tidak lupa untuk berkongsi rezeki dan kesenangan yang dimiliki. Menurut Asya, meskipun dia tidak sempat berjasa kepada kedua-dua arw4h orang tuanya, dia berasa cukup bahagia untuk berkongsi rezekinya bersama kedua mertuanya di kampung. Oleh itu, pas4ngan ini telah menghadiahkan sebuah kereta Honda kepada ibu bapa Eboy.

Tak sangka awak dapat bahagiakan Mak & Abah sedangkan dulu awak takde apa2

Bagi mereka yang mengikuti perkembangan Asyallie, ramai yang begitu berbangga dan kagum dengan semangatnya untuk sampai ke tahap sekarang. Ramai juga yang menganggapnya sebagai inspirasi dan mengambil pengajaran daripada kisahnya sebagai pendorong untuk berjaya.

Bukan senang dia nak capai ni, semua rintangan dah hadapi demi sesuap nasi

Tahniah Asyallie…saya banyak ikuti perkembangan hidup Asya, bkn senang nak senang Wow…kena ikut macam ni…positif

Sumber: IG majalahnona, asyallie, nona

like
1
love
haha
wow
sad
angry

Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.