Viral

Akui Merempat Sebab Anak Terlantar Di ICU, Tapi Cerita Pakcik TBS Ada Keraguan?

Kisah tentang kepayahan hidup golongan gelandangan di sekitar Kuala Lumpur bukan lagi cerita baru buat kita semua. Bahkan mereka terpaksa bergantung harap kepada bantuan ehsan dari orang ramai demi meneruskan hidup. Namun dalam masa yang sama, ada juga pihak-pihak tidak bertanggungjawab yang serupa macam ‘menangguk di air keruh’. Baru-baru ini di Twitter, kisah seorang gelandangan warga emas telah meruntun hati ramai sehingga dikongsikan sebanyak 21,000 retweet!

BACA : Beli Rumah Masa Muda Macam Gah, Padahal Geng Hartanah Ada Sorok Realiti Hitam

Menangis-nangis pak cik ni cerita pasal anak dia

Kisah itu dikongsikan oleh pemuda bernama Armin yang bertemu sendiri dengan warga emas tersebut ketika berada di Terminal Bersepadu Selatan (TBS). Lebih meluluhkan jiwa, pak cik itu mendakwa terpaksa menjadi gelandangan di ibu negara kerana memikirkan anaknya yang sedang terlantar di ICU HKL.

Gambar sekadar hiasan

Aku terkilan sebab aku takde duit nak bagi

Bersimpati dengan nasib malang warga emas tersebut, Armin meminta netizen untuk mendoakan yang terbaik. Tak cukup dengan itu, dia menuju semula ke TBS untuk mendapatkan maklumat berkaitan warga emas ini memandangkan ramai juga yang mahu menghulurkan bantuan. Malangnya, pencarian Armin menemui jalan buntu kerana kelibatnya tidak lagi kelihatan.

Pakcik ni penipu. Berkeliaran kat TBS dengan modus operandi sama. Mentang-mentang orang kita pemurah. Sesiapa yang selalu pergi TBS/KL Sentral mesti akan terserempak dengan dia. Jaja kisah sedih yang sama. Geram juga sebab dulu pernah tolong dia. Lepas tu jumpa lagi. Sebut lagi kisah sedih yang sama. Kalau terus beri muka, mereka takkan berhenti.

Tatkala begitu ramai yang bersedih dengan hiudp pak cik tersebut, timbul pula penjelasan dari seorang lelaki bernama Jadin Samad dan katanya ini semua tidak benar.

Gambar sekadar hiasan

Sumber : Twitter armynsyahh dan Jadin Samad

Nak lagi cerita-cerita viral?

Install Kisah Dunia
×