Semasa

“Ada Suara Panggil Nama..” – Kehilangan Lelaki Ini Ada Persamaan Dengan Ashraf

Sejak hangat tentang misteri kehilangan Mohamad Ashraf Hasan di Gua Tempurung, Perak, sejak lebih 2 minggu yang lalu, ramai orang ingin tahu tentang perkembangan beberapa orang yang berdepan situasi yang sama sebelum ini. Terbaruy pihak Harian Metro berkesempatan untuk mengunjungi Muhamad Anuar Elias, 36, kerana pernah mengejutkan Malaysia setelah dilaporkan 13 hari menghilang, bermula pada 27 November 2016 yang lalu.

BACA: Tolak Dakwaan Acab Hilang Sebab Disorok Bunian, Wanita Ini Dikecam Netizen!

Menurut ibunya, Anuar seolah-olah fobia untuk menjejakkan kaki ke tanah langsung, apatah lagi keluar dari rumah sejak kejadian 2 tahun lalu tersebut. Apabila ditanya pula tentang perkara tersebut, anak sulungnya itu tidak berkata secara jelas mengapa dia enggan keluar sehingga kini.

Teka-teki kehilangan Anuar ketika menjala udang selama hampir 2 minggu akhirnya terjawab apabila dia ditemui dalam keadaan yang lemah, dan merangkak dalam semak di tebing Sungai Terengganu. Dia telah ditemui oleh rakannya Hamdan Mat Daud, selepas terdengar suara Anuar meminta tolong pada waktu malam 8 Disember 2016 yang lalu.

Dalam pada itu, rakannya turut menyifatkan kehilangan peserta larian di Perak itu ada persamaan dengan kisah Anuar, selain berharap agar semua pihak tidak berhenti untuk mencarinya sehingga berjaya ditemukan.

Sumber: Harian Metro