Cinta & Perhubungan Viral

5 Tahun Merancang Untuk Dapat Zuriat, Akhirnya Tahun Ke-7 Tunggu Masa Bersalin

Bagi suami isteri yang sudah berkahwin, mendapatkan zuriat adalah salah satu impian terbesar buat mereka. Ada yang dikurniakan rezeki anak di awal perkahwinan manakala ada pula yang mengambil masa bertahun-tahun lamanya sebelum dapat menimang cahaya mata. Tak ubah seperti suami isteri ini yang 5 tahun merancang untuk mendapatkan zuriat dan akhirnya bakal menunggu masa untuk bersalin pada tahun yang ketujuh.

BACA: Alhamdulillah, Arrian & Andra Nak Dapat Adik- Tomok Umum Isteri Hamil Lagi

Merancang untuk menyambung pelajaran

Perkongsian ini telah diceritakan oleh si isteri, Waniey Rahim menerusi laman Facebook. Menurut wanita itu dia telah membuat perancangan untuk hanya mendapatkan zuriat selepas 5 tahun gara-gara menyambung pelajaran dari SPM serta STPM hinggalah ke peringkat ijazah. Perancangan tersebut telah dipersetujui oleh suaminya juga sejak belum mendirikan rumah tangga lagi selain belum stabil dari segi ekonomi keluarga.

Hampir putus asa akibat kata-kata orang

Namun setelah tempoh ‘puasa’ itu tamat, rezeki tersebut tidak datang secepat yang disangka hingga hampir menyebabkan dia berputus asa. Setelah hampir 1 tahun setengah menunggu, akhirnya hasratnya tertunai apabila disahkan mengandung. Wanita itu juga hampir putus asa setelah asyik dimomokan dengan kata-kata negatif oleh ‘makcik-makcik bawang’ mengenai perancangan keluarga yang katanya boleh membantutkan hasrat untuk mendapatkan anak kelak.

Bergenang air mata akak baca

Walau bagaimanapun, rezeki Allah tidak pernah salah alamat. Dia bersyukur kerana telah diberi rezeki untuk menimang cahaya mata seperti orang lain.  Rata-rata netizen mendoakan yang terbaik buatnya dan juga bayi dalam kandungan.

 

Jawatan kosong di Kisah Dunia. Maklumat lanjut klik DI SINI

Youtube

Facebook

Telegram